تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۲۷
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۲۵۳۶۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
پیش‌بینی رشد بازار فروآلیاژها تا سال 2025

اندازه بازار فروآلیاژها به 70 میلیارد دلار خواهد رسید

می متالز - همگام با رشد صنعت ساختمان در کشورهای حوزه آسیا – اقیانوسیه، تقاضای جهانی برای فولاد افزایش پیدا کرده است. در این میان، پیش‌بینی می‌شود کاربرد فروآلیاژها به‌عنوان بخشی از آلیاژهای آهنی که خواص مطلوبی دارند، توسعه پیدا کند.
اندازه بازار فروآلیاژها به 70 میلیارد دلار خواهد رسید

به گزارش می متالز، با توجه به کاربردهای بازار فروآلیاژها، ارزش این بازار در سال 2025 میلادی به حدود 70 میلیارد دلار خواهد رسید. رشد صنعت ساختمان در اقتصادهای نوظهور در منطقه آسیا- اقیانوسیه از عوامل اصلی رشد مثبت بازار جهانی فروآلیاژها است.

افزایش میزان جمعیت و درآمد سرانه ملی در کشورهای آسیایی باعث رشد نیاز به مسکن و ساختمان در شرق آسیا شده است و پیش‌بینی می‌شود رونق در بخش ساختمان در این کشورها با شتاب ادامه پیدا کند. عامل دیگر، بهبود ضریب تسهیل تجارت در کشورهاست که به‌معنی ساده‌تر شدن قوانین و حمایت بهتر از حقوق دارندگان است. این امر تقویت شرکت‌های بخش خصوصی را به‌دنبال دارد که به‌دنبال سرمایه‌گذاری گسترده و بهره‌بردن هر چه بیشتر از این بازار پرسود هستند.

صنعت ساختمان، نیمی از مصرف فولاد را به‌خود اختصاص می‌دهد و در حال حاضر ذخیره مواد خام گسترده‌ای در آسیا- اقیانوسیه منجر به تقاضای بالای تولید از سوی تولیدکنندگان فولاد خواهد شد. تخمین زده می‌شود در 20 سال آینده تنها در هند، 650 میلیارد دلار در بخش زیرساخت‌های شهری، سرمایه‌گذاری شود. با بهبود روش‌های ساخت‌و‌ساز، استفاده از انواع فولادها در کشورهای در حال توسعه رواج پیدا خواهد کرد و به همین ترتیب فروآلیاژها به‌عنوان بخشی از آلیاژهای آهنی که خواص برتری ارائه می‌دهند کاربرد گسترده‌تری پیدا خواهند کرد.

از عوامل بازدارنده رشد بازار می‌توان به استانداردهای سخت‌گیرانه زیست‌محیطی اشاره کرد که اکنون در برخی کشورها استفاده می‌شود و محدودیت‌هایی به‌صورت کلی، در صنعت فولادسازی ایجاد کرده است. جدا از آن، تولید فروآلیاژها با روش‌های جدید، در حال حاضر هزینه‌ به مراتب بیشتری دارد و از این رو برخی سرمایه‌گذاری‌های انجام شده نیاز به زمان بیشتری دارند. این روش‌های جدید، سعی در کم‌کردن هزینه انرژی برای تولید برخی از فروآلیاژها را دارند؛ چرا که نوسان‌های قیمت سوخت، در حال حاضر تأثیر زیادی بر هزینه تولید دارد.

از جنبه تولید، مهم‌ترین بخش‌های بازار فروآلیاژها شامل فرومنگنز، فروکروم، فروسیلیس و فروسیلیکومنگنز می‌شود. به این گروه، فروآلیاژهای انبوه نیز گفته می‌شود که کاربرد بسیار بالایی دارند. دسته دیگر، به فروآلیاژهای نجیب معروف هستند که شامل فروتیتانیوم، فرونیکل و ... هستند. در این میان، پرکاربردترین آلیاژ، فروسیلیس است که پیش‌بینی می‌شود حجم بازار آن از مرز 10 میلیارد دلار عبور کند، که دلیل آن قابلیت جلوگیری از اتلاف کربن در حین فرآیند تولید بوده که تولیدکنندگان را به این سمت سوق داده‌ است. این آلیاژ به‌عنوان منبع افزودنی سیلیسیوم به عنوان اکسیژن‌زدا، در فرآیند فولادسازی نیز کاربرد دارد. در ایران نیز، عمده تقاضا مربوط به فروسیلیس است و البته بیشتر این میزان از تقاضا، در داخل کشور تامین می‌شود.

عناوین برگزیده