تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۰۴
بازدید: ۵۱۸
کد خبر: ۲۷۸۰۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
مرصاد محامی، مدیرعامل شرکت یکتا ذوب ایرانیان:

استفاده از فرو سیلیکو منگنز در ایران رو به افزایش است

می متالز - نوع و میزان استفاده از انواع مختلف فروآلیاژها به نوع محصول تولیدی بستگی دارد. ایران به‌عنوان یکی از غنی‌ترین کشورهای دنیا، منابع معدنی زیادی به‌منظور تولید فروسیلیکومنگنز در اختیار دارد.
استفاده از فرو سیلیکو منگنز در ایران رو به افزایش است

به گزارش می متالز، مدیرعامل شرکت یکتا ذوب ایرانیان گفت: به‌منظور تولید فولاد، هم به فرومنگنز و هم به فروسیلیس نیاز است. بنابراین بهتر است که به‌جای این دو ماده، از فروسیلیکو منگنز استفاده شود. قیمت جهانی فروسیلیکو منگنز به‌دلیل استفاده از سنگ منگنز با عیار پایین (درصد سیلیس کم) کمتر است. مهم‌ترین منبع سنگ منگنز در کشور آفریقای جنوبی قرار دارد. در حال حاضر اکثر واحدهای فولادسازی از سیلیکو منگنز استفاده می‌کنند. قیمت این محصول در کشور نسبت به قیمت جهانی آن کمتر بوده و همین امر به‌عنوان عاملی در رقابت‌پذیر بودن این محصول در کشور محسوب می‌شود.

محامی ادامه داد: استفاده از فرو منگنز، فرو سیلیس و یا فروسیلیکو منگنز در ریخته‌گری به نوع قطعه تولیدی و همچنین روش ریخته‌گری بستگی دارد. در مجموع سیلیس، به‌عنوان ماده‌ای مضر در ریخته‌گری، کمتر استفاده می‌شود تا تبدیل به ناخالصی نشود.

وی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان شد: در مجموع در سال‌های گذشته به‌دلیل احداث واحدهای جدید تولید فروسیلیکو منگنز، استفاده از این فروآلیاژ افزایش یافته است، این در حالی است که در گذشته فرومنگنز و فروسیلیس به‌صورت جداگانه در صنایع فولادسازی به‌کار برده می‌شد.

عناوین برگزیده