تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۵۵
بازدید: ۳۰۱
کد خبر: ۲۷۸۴۷
مدیرعامل شرکت صنایع ذوب ایران:

تحقیق و توسعه، قلب تپنده هر واحد تولیدی است

می متالز - مدیرعامل شرکت صنایع ذوب ایران گفت: واحد تحقیق و توسعه از مهم‌ترین واحدهای هر مجموعه تولیدی به‌شمار می‌رود. اهمیت و توجه ویژه به این واحد، علاوه بر ارزش آفرینی برای خود مجموعه، توسعه و پیشرفت کشور را نیز به‌همراه دارد.
تحقیق و توسعه، قلب تپنده هر واحد تولیدی است

به گزارش می متالز، میثم محامی، بیان کرد: شرکت صنایع ذوب ایران در سال 1360 تاسیس شد و اولین سازنده کوره دوار در ایران به‌شمار می‌رود. در حال حاضر فعالیت اصلی شرکت، تولید مواد دیرگداز مورد مصرف در صنایع فولاد و چدن است. این شرکت با داشتن واحد تحقیق و توسعه، توانسته است محصولات باکیفیتی را تولید کرده و در سطح بازارهای جهانی مطرح شود.

وی ادامه داد: تامین مواد اولیه به بحران بزرگی برای شرکت‌های داخلی تبدیل شده است. علاوه بر این مسائل حقوقی، معضلات نقل‌وانتقال مالی و مقوله حمل‌ونقل را نیز باید اضافه کرد. باوجود این مشکلات، شرکت‌ها مجبور هستند روی پای خود بایستند تا پیشرفت کنند. ادامه تولید در این شرایط و عبور از همه مشکلات موجود، موجبات توسعه و پیشرفت کشور را بیش از پیش فراهم خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت صنایع ذوب ایران عنوان کرد: وضعیت فعلی کشور مناسب برای صادرات بوده و با تقویت تیم‌های تحقیق و توسعه افزایش صادرات رخ خواهد داد. بخش تحقیق و توسعه، قلب تپنده هر واحد تولیدی است. امروزه که واردات به حداقل رسیده است، تولید داخلی می‌تواند تاثیرات فراوانی را بر ارزش آفرینی کشور داشته باشد. این شرکت قصد دارد با راه‌اندازی واحدهای تولیدی جدید میزان تولید خود را افزایش دهد. با راه‌اندازی این واحدهای تولیدی مشکلات تامین برخی مواد اولیه‌ حل خواهد شد.

وی در پایان ادامه داد: رابطه صنعت و دانشگاه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتورهای توسعه و تعالی کشور به‌شمار می‌رود. استفاده و بهره‎‌مندی از اساتید دانشگاهی به‌عنوان مشاور، یکی از بزرگ‌ترین اقدامات واحدهای صنعتی در راستای توسعه فعالیت‌های خود می‌تواند باشد.

عناوین برگزیده