تاریخ: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۰۶
بازدید: ۳۳۷
کد خبر: ۲۸۴۶۲

شرکت معادن ‌و فلزات از ایده های نو و جدید در دانشگاه ها حمایت می کند

می متالز - نشست خبری شرکت توسعه معادن و فلزات با حضور عزیزاله عصاری، مدیرعامل این شرکت و اصحاب رسانه برگزار شد. در ابتدای این نشست گزارشی از عملکرد و پروژه های این شرکت ارایه شد.
شرکت معادن ‌و فلزات از ایده های نو و جدید در دانشگاه ها حمایت می کند

به گزارش می متالز، عزیزالله عصاری، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از سوی جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور گندله سازی صبانور در همدان به بهره برداری رسید.

وی بیان کرد: واحد کک طبس این مجموعه با ظرفیت 450 هزار تن به صورت آزمایشی راه اندازی شده است. در ابتدا یک شرکت چینی، اجرای این پروژه را بر عهده داشت که به دلیل شروع تحریم ها، از ادامه همکاری با ما خودداری کرد.

عصاری به نشست با مدیران عامل شرکت های زیرمجموعه اشاره کرد و گفت: این نشست به منظور رفع چالش ها است که به نتایج مطلوبی هم رسیده ایم.

وی با اشاره به این که در طی 2 سال گذشته 2 میلیارد یورو طرح در معادن و فلزات راه اندازی شده است، بیان کرد: 5 میلیارد یورو پروژه در دستور کار است که حلقه مفقوده آن تامین مالی است.

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه معادن و فلزات اگر شرایط تحریم پیش نمی آمد این شرکت اثرگذاری عجیبی می توانست در اقتصاد کشور داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کشور به دنبال حفظ شرایط تولید هستیم.

عصاری فولاد مبارکه را خط مقدم فولاد دانست و ادامه داد: دولت باید به صادرات و تامین مواد اولیه فولاد مبارکه کمک کند.

مدیرعامل شرکت توسعه معادن و فلزات با بیان این که شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در نظر داشت برای توسعه حمل ترکیبی جاده، ریل و دریا از اسکله بارکو استفاده کند، گفت: بر همین اساس با ایمیدرو مذاکراتی داشتیم و درنتیجه به همکاری شرکت سرمایه گذاری امید، گل گهر، چادرملو، گهر زمین و سازمان کشتیرانی شرکت جاده ریل دریا را در سال 96 تاسیس کردیم.

وی افزود: با حضور دکتر غریب پور مذاکرات برای دریافت بخشی از اسکله بارکو آغاز شده است.

عصاری همچنین عنوان کرد: پیشنهاد دولت در لایحه بودجه 98 افزایش 43 درصدی حقوق دولتی معادن نسبت به امسال بوده اما هنوز در مجلس در حال مذاکره بوده و قطعی نشده است.

مدیرعامل شرکت توسعه معادن و فلزات با بیان اینکه صادرات اهمیت زیادی برای ما دارد، گفت: پیمان‌سپاری ارزی هنوز وجود دارد که سه ماهه است. البته زمان پیمان سپاری سه ماهه بسیار کم است که به دنبال افزایش آن به 6 ماه و یک سال هستیم.

وی همچنین فرایند ثبت سفارش را بسیار طولانی دانست.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات درباره شایعات مربوط به تغییر مدیریت شرکت گل گهر گفت: مدیرعامل گل گهر نماینده شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در هیئت مدیره گل گهر است و تغییر تقی زاده تنها با هماهنگی توسعه معادن و فلزات انجام می شود.

وی افزود: من هم شایعاتی شنیدم اما هیچ کس در این باره با من صحبت نکرده و من با قاطعیت از ایشان حمایت می کنم. در این شرایط نباید از تغییر مدیریت صحبت کرد و فعالیتهای مثبت در گل گهر به دلیل ثبات مدیریت آن است.

عناوین برگزیده