تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۳:۲۲
بازدید: ۳۱۲
کد خبر: ۳۰۰۹۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
یک مقام مسوول تاکید کرد

ضرورت تدبیر برای تامین قطعات یدکی ماشین های معدنی

می متالز - مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی گفت: معدن جزو بخش‌هایی است که کمترین تاثیرپذیری را از تحریم‌ دارد اما اگر در تامین قطعات یدکی تدبیر لازم را نداشته باشیم، ماشین‌آلات معادن زمین‌گیر می شود.
ضرورت تدبیر برای تامین قطعات یدکی ماشین های معدنی

به گزارش می متالز، «فرید دهقانی» افزود: بخش معدن صادرات‌گراست، همه محصولات آن صادراتی است و بیشترین تاثیرپذیری‌ در بحث تحریم‌ها مربوط به ماشین‌آلات و قطعات یدکی خواهد بود.
مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت های بالای معادن در جذب سرمایه های داخلی و خارجی، گفت: منابع این صندوق با نیاز معادن کوچک متناسب نیست. 
به گفته وی، سرمایه صندوق اکنون 143 میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: سال بعد، افزایش سرمایه صندوق تا 350 میلیارد تومان برنامه ریزی شده است و در گام بعدی به 700 میلیارد تومان و تا سال 1400 به یک هزار میلیارد تومان می رسد. 
دهقانی یادآوری کرد: کشورهای دارای توان معدنی در تلاشند با استفاده از امتیازهای متفاوتی که در اختیار دارند سرمایه‌های سرگردان بیشتری را جذب کنند تا سهم صنعت در اقتصادشان افزایش یابد.
وی ادامه داد: در این میان نهادهایی تشکیل می‌شود که حکم پل ارتباطی با سرمایه‌گذاران را داشته و در واقع با کارکرد حاکمیتی و حمایتی، علاقمندان را به این بخش ترغیب می کنند.
«در بخش معدن ایران، این وظیفه بر عهده صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی قرار گرفته است.»


کاهش ریسک اکتشاف


دهقانی یادآوری کرد: یکی از ماموریت‌های این صندوق کاهش ریسک اکتشاف است. 
به گفته وی، اکتشاف معادن مرحله‌ای بسیار پر ریسک است و هزینه بالایی دارد، بنابراین بسیاری از صاحبان سرمایه برای ورود به این بخش تمایل زیادی ندارند.
«صندوق می تواند ریسک این بخش را برای صاحبان سرمایه به حداقل برساند.»


برنامه معرفی صندوق بیمه معدنی به صاحبان معادن


مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی تاکید کرد هنوز جامعه معدنی ایران با واقعیت و توانمندی‌ها و کارکرد صندوق آشنا نیست اما در تلاشیم به صاحبان معادن کوچک و متوسط اطلاعاتی از عملکرد و توانمندی‌های صندوق ارائه کنیم؛ به این ترتیب نه فقط روند ارائه خدمات بلکه به نوعی جریان متفاوتی از ارائه نقدینگی مورد نیاز این بخش از معادن ایجاد می شود.
صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، نهادی حاکمیتی در بخش معدن است و 100 درصد سهام این صندوق نیز دولتی و متعلق به دولت بوده و یکی از اصلی‌ترین رسالت صندوق هم پوشش ریسک اکتشاف است.

عناوین برگزیده