تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۰:۰۵
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۳۰۳۲۳
سرویس خبر : انرژی
روحانی:

در تامین انرژی مورد نیاز کشور خودکفا هستیم

می متالز - رئیس جمهوری گفت: وعده دادیم در تامین انرژی مورد نیاز کشور به سمت خودکفایی گام برداریم که خوشبختانه امروز در این بخش به‌طور کامل خودکفا هستیم.
در تامین انرژی مورد نیاز کشور خودکفا هستیم

به گزارش می متالز، دکتر حسن روحانی، دیروز (چهارشنبه، ۱۵ اسفندماه) در اجتماع مردم لاهیجان گفت: از اردیبهشت‌ماه که فریاد تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران شروع شد، تا مردادماه که نخستین مرحله تحریم‌ها علیه ایران را اعمال کردند و تا آبان‌ماه که تحریم‌های مرحله بعدی اجرا شد، مردم مقاومت و رشادت خود را در برابر دشمنان اسلام و ایران نشان دادند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با مقام معظم رهبری درباره شرایط کنونی جنگ اقتصادی و روانی، افزود: در این نشست‌ها به رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتم که در این مرحله نیاز به یک فرمانده داریم تا همه مردم و ارکان نظام با یک فرماندهی واحد دشمن را شکست دهند و پیشنهاد دادم که ایشان به‌عنوان رهبر نظام، فرماندهی جنگ اقتصادی را به‌عهده بگیرند و همه مسئولان و قوای کشور در خدمت ایشان باشند تا مسیر و راه را آنگونه که ایشان هدایت می‌کنند، ادامه دهیم.

رئیس جمهوری ادامه داد: مقام معظم رهبری گفتند الان شرایط جنگ است و نیاز به فرمانده داریم که باید فرمانده آن رئیس جمهوری باشد و این تاکید مقام معظم رهبری بود و بر این مبنا دستور دادند تا قوای دیگر در چارچوب مقررات در کنار دولت باشند و من نیز در آن جلسه اعلام آمادگی کردم که دولت و رئیس جمهوری به شرایط حساس کنونی کشور کمک کنند.

روحانی با بیان اینکه به مردم وعده دادیم که از لحاظ مصرف انرژی خودکفا شویم عنوان کرد: در آغاز دولت یازدهم روزانه 6 میلیون و 500 هزار لیتر گازوئیل و 12 میلیون و 500 هزار لیتر بنزین وارد می‌شد، اما امروز در تامین گازوئیل، بنزین و گاز مورد نیاز کشور به خودکفایی رسیده‌ایم خودکفا شده‌ایم و حتی صادرات نیز داریم.

وی با تاکید بر اینکه پیش‌تر 25 میلیون مترمکعب گاز وارد کشور می‌شد، اما امروز نیاز به واردات حتی برای یک مترمکعب گاز نداریم و در مسیر وعده‌ها و قول‌های خود در حد توان ایستاده‌ایم، گفت: در ۳۱ سفر استانی حدود ۲۶ هزار میلیارد تومان برای پیشبرد پروژه‌ها اعتبار در نظر گرفتیم، اما امروز ۴۲ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است و این بیش از آن وعده‌ای بود که برای تکمیل و اتمام پروژه‌ها به مردم وعده داده بودیم.

عناوین برگزیده