تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۶:۴۳
بازدید: ۲۴۶
کد خبر: ۳۰۵۳۹
سرویس خبر : زمین شناسی

همکاری‌های پژوهشی ایران و ارمنستان در بخش علوم‌زمین توسعه می‌یابد

می‌متالز - به دنبال امضای تفاهم‌نامه‌ای که چندی پیش به امضای موسسه علوم‌زمین آکادمی علوم ارمنستان، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی ایران و پژوهشکده علوم زمین رسیده بود، دو طرف نسبت به افزایش همکاری در زمینه پژوهش‌های مشترک علوم‌زمین در بخش‌های زمین‌شناسی، تکتونیک فعال، آرکئوسایزمولوژی، پالئوسایزمولوژی، آتشفشان‌شناسی، سنگ‌شناسی، رسوب‌شناسی، پالئونتولوژی، ژئوشیمی و زمین‌شناسی ساختاری به توافق رسیده بودند.
همکاری‌های پژوهشی ایران و ارمنستان در بخش علوم‌زمین توسعه می‌یابد

به گزارش می‌متالز، بر همین اساس، سخنرانی علمی در زمینه‌های تکتونیک، آتشفشان و... با حضور کارشناسان و سخنرانان دو طرف در پژوهشکده علوم‌زمین برگزار شد و حاضران ضمن دیدار با دکتر علیرضا شهیدی سرپرست سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور ضمن تاکید بر توسعه و تعمیق مناسبات دو طرف در بخش‌های مختلف علوم‌زمین، به بررسی زمینه‌های اجرایی کردن تفاهم‌نامه امضا شده پرداختند.

شایان ذکر است، در این دیدار علاوه بر خاچاطور ملیسیتان رئیس، لیلیت ساهاکیان معاون، آرا آواکیان رئیس آزمایشگاه‌های ژئودینامیک و مخاطرات زمین‌شناسی، آرشاویر هوهانیسیان رئیس آزمایشگاه‌های ذخایر معدنی و قازار گالویان رئیس آزمایشگاه‌های پترولوژی و ایزوتوپ آکادمی ملی علوم‌زمین ارمنستان جمعی از معاونان و مدیران سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشورنیز حضور داشتند.

عناوین برگزیده