تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۱:۰۶
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۳۰۶۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بانک صنعت و معدن به کرمان آب می‌رساند

می متالز - مشارکت‌نامه پروژه آبرسانی به استان کرمان دیروز از سوی بانک صنعت و معدن و 9 بانک دیگر عضو سندیکای این پروژه با تسهیلات 10 هزار میلیارد ریالی و با حضور نمایندگان وزارت نیرو امضا و تامین شده است.
بانک صنعت و معدن به کرمان آب می‌رساند

به گزارش می متالز، خشکسالی گریبان استان‌های کویری را گرفته است. پانزده  سال است که اصفهان، کرمان، یزد و ... با بحران آب درگیر شده‌اند و هر سال متوسط بارندگی در آن‌ها کمتر از سال قبل اعلام می‌شود. در این شرایط میزان بارندگی استان کرمان از متوسط کشوری 242 میلیمتر پیشینی هم کمتر شده و از 134 میلیمتر به 124 میلیمتر کاهش پیدا کرده است.

بسیاری از اقتصاددان‌ها بر این باور‌ند که یکی از نقش‌های مهم بانک‌ها می‌تواند تامین نقدینگی مورد نیاز در این حوزه باشد. اینکه بانک محور بودن اقتصاد کشور ما فرصت تلقی شود یا تهدید، انتخاب بانک‌ها و مسئولان ذی‌ربط است. بانک صنعت معدن و تجارت در این حوزه پیش‌قدم شده است.

مشارکت‌نامه پروژه آبرسانی به استان کرمان دیروز از سوی بانک صنعت و معدن و 9 بانک دیگر عضو سندیکای این پروژه با تسهیلات 10 هزار میلیارد ریالی و با حضور نمایندگان وزارت نیرو امضا و تامین شده است.

حالا این بار در شبکه بانکی، بانک صنعت و معدن برای ارتقای سطح معیشت مردم اقدامی عملی کرده است. حسین مهری رییس هیأت مدیره و مدیر عامل بانک صنعت و معدن در این باره گفته است: بانک صنعت و معدن در اجرای طرح های بزرگ توسعه ای، صنعتی و تولیدی غیر قابل انکار است و پروژه ‌آبرسانی به استان کرمان، کار ارزشمندی است که با حمایت سندیکایی متشکل از بانک های صنعت و معدن، ملی، صادرات، سپه، تجارت، ملت، رفاه، کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک و همکاری وزارت نیرو و با پیمانکاری شرکت مادر تخصصی آب و فاضلاب کشور به انجام می رسد.

گفتنی است با توجه به شرایط حاضر کشور، اهمیت سرمایه گذاری در حوزه آب در کشور به عنوان یکی از مهمترین چالش های پیش رو مشهود است و به دلیل حجم بالای سرمایه گذاری در چنین طرح هایی، ضرورت ورود شبکه بانکی برای مشارکت در بخش های زیربنایی و به ویژه طرح های آبرسانی مطرح می شود.

حسین مهری بر این باور است که تأمین مالی پروژه های حساس و مهم این چنینی، دستاورد عظیمی در راستای برقراری عدالت اجتماعی محسوب می شود و این بانک در اجرای سیاست های دولت برای محرومیت‌زدایی در مناطق کمتر برخوردار همواره پیشرو بوده است.

منبع: پول نیوز
عناوین برگزیده