تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۸:۰۴
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۳۰۸۷۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رئیس اداره محیط زیست و بهداشت محیط مجتمع مس سرچشمه خبر داد:

آغاز عملیات احداث پارک معدنی زیست محیطی در مجتمع مس سرچشمه در هفته منابع طبیعی

می متالز - رئیس اداره محیط زیست و بهداشت محیط مجتمع مس سرچشمه از آغاز عملیات احداث پارک معدنی زیست محیطی در مس سرچشمه خبر داد و افزود: این پارک معدنی با استفاده از ضایعات صنعتی ایجاد خواهد شد که توسعه فضای سبز منطبق با شرایط اکولوژیک منطقه را به وسعت 15 هزار مترمربع در معدن مس سرچشمه در بر خواهد داشت.
آغاز عملیات احداث پارک معدنی زیست محیطی در مجتمع مس سرچشمه در هفته منابع طبیعی

به گزارش می متالز به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه، مهندس محمدحسین معصومی با اشاره به فرا رسیدن پانزدهم اسفند ماه روز درختکاری، اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم انجام شده در زمینه افزایش خود پالائی کیفیت هوا در مجتمع مس سرچشمه، گسترش فضای سبز و ایجاد کمربند سبز در سطح مجتمع مس سرچشمه بوده است. 
وی تأکید کرد: مدیریت و برنامه ریزی برای استفاده از گونه های مناسب درختان با توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی مجتمع مس سرچشمه، انتخابی بسیار موثر خواهد بود.
وی افزود: این درختان بومی علاوه بر کنترل شرایط اقلیمی ثابت منطقه مورد نظر، از روند رو به رشد نابودی محیط زیست جلوگیری می کنند.
رئیس اداره محیط زیست و بهداشت محیط مجتمع مس سرچشمه با بیان اینکه 15 تا 22 اسفند ماه به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است، یادآور شد: پانزدهم اسفند ماه نخستین روز هفته منابع طبیعی که به عنوان روز درختکاری نامگذاری شده است، فرصتی را مهیا می کند تا با کاشت درختان به نوعی سرمایه گذاری بلند مدتی برای آیندگان ایجاد کرده و راهکاری مناسب برای کاهش تاثیرات منفی و سوئی باشد که توسط خودمان، به زمین و سرزمین مان وارد شده است.
معصومی بیان داشت: به منظور بزرگداشت روز درختکاری و در راستای حرکت به سوی توسعه پایدار و محیط زیستی پاک و سالم، اقداماتی با همکاری و مشارکت امورهای نظارت بر پیمانکاران، معدن مجتمع مس سرچشمه، معدن مس دره زار و روابط عمومی و خدمات اجتماعی در هفته درختکاری و منابع طبیعی در مجتمع مس سرچشمه انجام می شود.
رئیس اداره محیط زیست و بهداشت محیط مجتمع مس سرچشمه با تشریح برنامه های روز درختکاری، گفت: در هفته منابع طبیعی کاشت نهال پسته وحشی (بنه) از گیاهان بومی منطقه در معدن مس دره زار به وسعت بیش از 30 هزار مترمربع آغاز می شود.
معصومی از آغاز عملیات احداث پارک معدنی زیست محیطی در مس سرچشمه خبر داد و افزود: این پارک معدنی با استفاده از ضایعات صنعتی ایجاد خواهد شد که توسعه فضای سبز منطبق با شرایط اکولوژیک منطقه را به وسعت 15 هزار مترمربع در معدن مس سرچشمه در بر خواهد داشت.
وی توزیع بیش از 5 هزار پاکت حاوی بذرهای اصلاح شده بادام کوهی و پسته وحشی (بنه) در بین کارکنان مجتمع مس سرچشمه با هدف جلب و توسعه مشارکت همگانی در ایجاد و گسترش فضاهای سبز را از دیگر برنامه های هفته منابع طبیعی و روز درختکاری اعلام کرد.
رئیس اداره محیط زیست و بهداشت محیط مجتمع مس سرچشمه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات در حال انجام در راستای توسعه فضای سبز و حفظ منابع طبیعی موجود در مجتمع مس سرچشمه، خاطرنشان کرد: اجرای فاز اول توسعه فضای سبز منطبق با شرایط اکولوژیک منطقه (کاشت بذر بادام کوهی) به وسعت نزدیک به 500 هکتار از ابتدای دی ماه  97 آغاز شده و در حال انجام می باشد.
معصومی اضافه کرد: اجرای فاز اول مبارزه با آفت گیاهی لورانتوس در درختان ارژن منطقه به وسعت 1000 هکتار نیز از اواسط آذرماه 97 آغاز شده و در راستای توسعه فضای سبز و حفظ منابع طبیعی موجود در مجتمع مس سرچشمه، در حال انجام می باشد.

عناوین برگزیده