تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۳۷
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۳۱۰۷۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
استاندار زنجان تاکید کرد:

ضرورت شناسایی‌مولفه‌های رفع موانع تولید در استان/ سال آینده پسماندهای صنعت سرب و روی تعیین تکلیف می‌شود

می متالز - استاندار زنجان با بیان اینکه زمینه‌های رفع موانع تولید در استان شناسایی شود، گفت: تنها پرداخت تسهیلات کمکی به اقتصاد مقاومتی نمی‌کند بلکه سرمایه گذار احساس کند، مسئولان حامی آنان هستند.
ضرورت شناسایی‌مولفه‌های رفع موانع تولید در استان/ سال آینده پسماندهای صنعت سرب و روی تعیین تکلیف می‌شود

به گزارش می متالز، فتح الله حقیقی، دیروز در جلسه اقتصاد مقاومتی استان زنجان با بیان این مطلب‌تاکید کرد: تلاش می‌شود تا جلسات اقتصاد مقاومتی استان زنجان از حالت تصمیم گیری مدیریتی خارج و مشکلات واحدها با حضور مسئولان در واحدهای تولیدی استان زنجان حل شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در زمینه ریزترین مشکلات واحدهای تولیدیی پیگیری شده است، گفت: نتیجه این پیگیری‌ها در برخی از موارد تفویض اختیار و در مواردی عملیاتی شدن در آینده بود.

وی با اشاره به اینکه مکاتبه رسمی برای برداشتن عوارض پرمنگنات انجام می شود و تا جایی که بتوان نسبت به حل مشکل اقدام می شود، ادامه داد: واحد تولیدی پرمنگنات استان زنجان از دولت امکانات گرفته است، از این‌رو در شرایط مساوی استان اولویت دارد.

مقام عالی استان بر ضرورت نظارت وکنترل واحدهای تولیدی تاکید کرد و با بیان اینکه اگر نظارت مستمر باشد، هیچ واحد تولیدی نمی‌تواند رفتار خارج از عرف داشته باشد؛ ادامه داد: در سال آینده تکلیف پسماندهای صنعت سرب و روی تعیین می‌شود.

حقیقی با بیان اینکه پنج برنامه ابتکاری در حوزه اقتصاد مقاومتی در سال آینده تعیین شود، گفت: مردم وقتی ببینند مردم در کنار هم هستند و جزیره ای عمل نمی کنند، امیدوار به آینده می شوند.

وی با بیان اینکه تحلیل غلط از مسائل موجب سوء استفاده دشمنان می شود، تصریح کرد: باید نسبت به ایجاد امید و شور و نشاط در جامعه تلاش شود.

استاندار زنجان بر ضرورت ایجاد بستر لازم سیاسی و امنیتی برای فعالیت واحدهای تولیدی تاکید کرد و گفت: نمایندگان،ائمه جمعه و فرمانداران باید در توسعه اقتصادی یک حرف را بزنند که توصیه های لازم به فرمانداران استان شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه زمینه های رفع موانع تولید در استان شناسایی شود، گفت: تنها پرداخت تسهیلات کمکی به اقتصاد مقاومتی نمی کند و باید سرمایه گذار احساس کند، مسئولان پشت سرمایه گذاران هستند.

در ادامه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان هم با اشاره به اینکه 9 واحد سرب و روی در استان فعال است، گفت: به دلیل کمبود مواد اولیه واحدهای سرب و روی زنجان با 30 درصد ظرفیت در حال حاضر کار می کنند.

ناصر فغفوری با تاکید بر اینکه 11 واحد تولید کنسانتره سرب و روی و هفت واحد تولیدی شمش روی در استان زنجان فعال است؛ ادامه داد: کمبود مواد اولیه و قیمت آن از مهمترین مشکلات صنعت روی است.

وی با اشاره به اینکه واحدها در زمینه تامین پرمنگنات پتاسیم و دپو پسماند در شهرک روی با مشکلات متعددی مواجه هستند، تصریح کرد: عدم انتقال ارز از طریق سیستم بانکی از دیگر مشکلات واحدهای سرب و روی است که ضروری است در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

عناوین برگزیده