تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۳:۴۴
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۳۱۱۹۷
سرویس خبر : انرژی
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص):

سپاه در کنار دولت خدوم ایستاده است

می متالز - فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این جنگ اقتصادی تمام عیار در کنار دولت خدوم و در پیشانی مواجهه با توطئه‎های اقتصادی استکبار جهانی ایستاده است.
سپاه در کنار دولت خدوم ایستاده است

به گزارش می متالز، سعید محمد امروز (یکشنبه، ۲۶ اسفندماه) در آیین بهره‌برداری رسمی از پالایشگاه فازهای ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ پارس‌جنوبی ضمن تبریک به مناسبت افتتاح یکی از بزرگ‌ترین افتخارهای ملی کشور در حوزه صنعت نفت و گاز افزود: در طلیعه گام دوم انقلاب امروز شاهد افتتاح پالایشگاه فازهای ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ پارس‌جنوبی هستیم که به حق می‌توان از آن به عنوان گام عملی و مهم برای تحقق شاخص‌های اقتصاد مقاومتی نام برد.

وی ادامه داد: افتتاح این ابرپروژه که طراحی و ساخت آن در اوج تحریم‌های ظالمانه و با تکیه بر توان و تخصص جوانان این مرزو بوم به انجام رسید در عمل بیانگر شکست مفتضحانه استکبار در تحریم این ملت بوده است و ما با انسجام و همدلی این تهدیدها را به فرصتی برای رشد و اعتلای نظام اجرایی و صنعتی در کشور تبدیل کرده‌ایم.

این مقام مسئول با بیان اینکه امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این جنگ اقتصادی تمام عیار در کنار دولت خدوم و در پیشانی مواجهه با توطئه‌های اقتصادی استکبار جهانی ایستاده است، تصریح کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) به عنوان یک پیمانکار عمومی از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی اعم از مشاوران، پیمانکاران و سازندگان استفاده کرده و در غیاب شرکت‌های خارجی توانسته است طراحی، اجرا و راه‌اندازی پروژه‌ها را صددرصد ایرانی و تامین کالاها را حدود ۷۰ درصد با همت و توان داخلی به انجام برساند.

محمد اظهار کرد: همچنین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) توانسته است در پیچیده‌ترین عملیات فنی و مهندسی با حفر ۳۰۰ کیلومتر چاه در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از ساحل عسلویه در قالب ۷۶ حلقه با عمق حداکثر ۵ هزار و ۲۵۰ متر و نصب هشت سکوی غول‌پیکر و اجرای ۴۵۰ کیلومتر خط لوله ۳۲ اینچ در زیر آب نسبت به استحصال و انتقال گاز از دریا به خشکی اقدام و به آرزوی دیرینه ما مبنی بر پیشی گرفتن از قطر در برداشت از این میدان مشترک جامه عمل بپوشاند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) افزود: این پالایشگاه‌ها با تولید محصولات ارزشمندی شامل روزانه ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین برای مصارف خانگی، روزانه ۱۵۲ هزار بشکه میعانات گازی به عنوان خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ۵ هزار و ۸۰۰ تن روزانه گاز مایع (ال‌پی‌جی)، تولید ۵ هزار و ۵۰۰ تن روزانه گاز اتان برای خوراک پتروشیمی‌ها و ۸۰۰ تن گوگرد در عمل می‌تواند در یک سال کل سرمایه‌گذاری انجام شده را که بالغ بر ۱۲ میلیارد دلار است بازگشت دهد که مصداق بارزی از اقتصاد مقاومتی و خلق ثروت برای مردم عزیز خواهد بود.

وی بر ضرورت رسیدگی به وضع قراردادهای جاری و پرداخت مطالبات تاکید کرد و با بیان اینکه احداث پالایشگاه میعانات گازی در اراضی فاز ۱۳ و همچنین احداث مجتمع تولید پلی‌اتیلن و پروپیلن به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا( ص) واگذار شود، گفت: بی‌شک استفاده از مدارک مهندسی و تجهیز کارگاه موجود، نزدیکی به مبادی خوراک، نزدیکی به آبگیر سایت 2، نزدیکی به اسکله تمبک و امکان استفاده از متریال مازاد فازهای ۱۳ و ۲۲ تا  ۲۴ از مزیت‌های رقابتی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا برای اجرای این طرح‌ها خواهد بود.

به گفته محمد، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) با تجربیات گران‌سنگ خود در اجرای این فازها و در حل مسائل مشابه در واحدهای ۱۸۱  و ۱۰۶ آمادگی دارد که توسعه فاز ۱۱ را نیز به انجام برساند.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که همچنین طرح تحول صنعت دریایی در بخش شناوری تهیه و با دستورهای مسئولان مربوطه عملیاتی شود.

عناوین برگزیده