تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۰:۴۴
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۳۱۲۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
از تجدید ارزیابی و سود:

مجوز افزایش سرمایه بانک تجارت و مپنا با کاهش درصد پیشنهادی صادر شد

می متالز - سازمان بورس با کاهش پیشنهادهای درخواستی بانک تجارت، مپنا، قند مرودشت و سرماآفرین،مجوز افزایش سرمایه ۳۹۰، ۳۶، ۲۴ و ۴۷ درصدی را از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و سود انباشته صادر کرد.
مجوز افزایش سرمایه بانک تجارت و مپنا با کاهش درصد پیشنهادی صادر شد

به گزارش می متالز، آخرین رویدادهای مربوط به تامین مالی شرکت ها از بازار سرمایه نشان می دهد بانک تجارت، مپنا، قند مرودشت و سرما آفرین مجوز افزایش سرمایه 390، 36، 24 و 47 درصدی را از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها و سود انباشته از سازمان بورس را گرفته اند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

بر این اساس،ب انک تجارت که درخواست افزایش سرمایه 458 درصدی داده بود، توانست مجوز افزایش سرمایه 390 درصدی را از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها بگیرد تا سرمایه فعلی را از 4.57 به 22.3 هزار میلیارد تومان برساند و تبدیل به بزرگترین بانک بورسی شود. تامین مالی "وتجارت" صرف اصلاح ساختار مالی و خروج از شمولیت ماده 141 قانون تجارت می شود.

همچنین مجوز افزایش سرمایه مپنا هم با کاهش از 50 به 36 درصد صادر شد تا سرمایه از 2 به 2.72 هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی "رمپنا" از محل سود انباشته و صرف اصلاح ساختار مالی می شود.

سازمان بورس با کاهش درخواست افزایش سرمایه قند مرودشت از 50 به 24 درصد،موافقت کرد تا بتواند بابت جبران مخارج سرمایه انجام شده و اصلاح ساختار مالی،سرمایه فعلی را از 20 به 24.7 میلیارد تومان برساند. تامین مالی "قمرو" از محل سود انباشته صورت می پذیرد.

سرما آفرین هم که پیشنهاد افزایش سرمایه 103 درصدی داده بود،توانست مجوز 47 درصدی را از سازمان بورس بگیرد که در این راستا می تواند سرمایه را از 14.8 به 21.8 میلیارد تومان برساند.تامین مالی "لسرما" از محل سود انباشته و صرف اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش می شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده