تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۰:۰۵
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۳۱۲۱۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

مخالفت قطعه سازان با تصمیم بانک مرکزی در مورد ۷۰۰۰ میلیارد تومان

می متالز - دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: تصمیم بانک مرکزی برای پرداخت ۷۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به صورت یورو با بازپرداخت ۹ ماه و به قیمت روز قابل قبول نیست.
مخالفت قطعه سازان با تصمیم بانک مرکزی در مورد ۷۰۰۰ میلیارد تومان

به گزارش می متالز، مازیار بیگلو گفت: طبق مصوبه هیئت دولت قرار بود ۱۱ هزار میلیارد تومان در قالب ۴۰۰۰ میلیارد تومان و ۷۰۰۰ میلیارد تومان دیگر به صورت ارزی ( ۸۴۴ میلیون یورو) در اختیار قطعه‌سازان و خودروسازان قرار گیرد.

وی افزود: ۴۰۰۰ میلیارد تومان اولیه پرداخت شد و تاکنون ۸۵ درصد توزیع شده و تا پایان سال ۱۰۰ درصدی می شود اما بحث اصلی ۷۰۰۰ میلیارد تومان باقی مانده است که طبق اعلام بانک مرکزی، معادل آن قرار است در قالب ۸۴۴ میلیون یورو پرداخت شود اما بانک مرکزی اعلام کرده این مبلغ به صورت یورو بوده و بازپرداخت آن باید ۹ ماه و به قیمت روز تسویه شود.

بیگلو ادامه داد: چگونه می‌توانیم اجازه دهیم خودروساز و قطعه‌ساز، ۹ ماه از ارزی استفاده کند که زمان بازپرداخت مبلغ آن مشخص نیست. اگر نرخ یورو ۱۰ هزار تومان باشد ممکن است در زمان بازپرداخت نرخ آن به ۲۰ هزار تومان برسد. لذا پیشنهاد این است که این مبلغ همانند ۴۰۰۰ میلیارد تومان اولیه به صورت ریالی در اختیار قطعه‌سازان و خودروسازان قرار گیرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده