تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۱۴
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۳۱۲۳۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی:

۸۴ مجوز اکتشاف و بهره برداری معدنی طی سال جاری در مرکزی صادر شد

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۸۴ مجوز اکتشاف و بهره برداری معدنی طی سال جاری در استان مرکزی صادر شده است.
۸۴ مجوز اکتشاف و بهره برداری معدنی طی سال جاری در مرکزی صادر شد

به گزارش می متالز، محمدرضا حاجی پور عصر یکشنبه در نشست شورای معادن استان مرکزی در اراک اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان خود از معادن به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم به منظور جایگزینی برای درآمدهای نفتی کشور یاد کرده اند و در همین راستا بایستی شرایط فراهم گردد تا فعالیت معادن گسترش یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: استان مرکزی از نظر پتانسیل‌های معدنی ظرفیت مطلوبی دارد که بایستی از این ظرفیت به نحو مطلوب بهره گرفته شود.

وی بیان کرد: در همین راستا پیگیری و تلاش برای فعال سازی معادن غیرفعال استان مدنظر قرا ر گرفته تا بتوان در این حوزه بیش از پیش درآمدزایی و ایجاد اشتغال کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خاطرنشان ساخت: در استان مرکزی ۵۰۰ معدن فعال وجود دارد و از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۴ پروانه اکتشاف و بهره برداری معدنی شامل ۵۲ مجوز اکتشاف و ۳۲ مجوز بهره برداری توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی صادر شده است.

حاجی پور تصریح کرد: چنانچه صاحبان معادن نسبت به مصوبه‌ای در این حوزه اعتراض داشته باشند، می‌بایست از طریق دیوان عدالت اداری شکایت خود را اعلام کنند. البته طبق قانون مصوبات شورای معادن بایستی اجرایی شود و در تصویب این مصوبات نیز تمام مسائل و شرایط موجود معدن کاران در نظر گرفته می‌شود.

عناوین برگزیده