تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۱۷
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۳۱۲۳۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان صنعت استان مرکزی:

500 معدن در استان مرکزی فعالیت دارند

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تعداد معادن فعال استان را ۵۰۰ واحد عنوان کرد و گفت: در سال جاری بالغ بر ۵۲ پروانه اکتشاف، ۳۲ پروانه بهره برداری و ۳۷ گواهی کشف صادر شد.
500 معدن در استان مرکزی فعالیت دارند

به گزارش می متالز، محمدرضا حاجی پور عصر دیروز در حاشیه  نشست شورای معادن استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به حمایت ویژه استاندار و حوزه اقتصادی استانداری در راستای توسعه فعالیت معدنکاران احیای معادن راکد و غیر فعال در دستور کار قرار دارد.
وی تصریح کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری توسعه و فعالیت بخش معادن، جایگزین حوزه نفت می شود که فعالیت در این راستا در استان با رعایت مسائل زیست محیطی در اولویت قرار دارد.
حاجی پور بیان کرد: در تلاش هستیم با سرمایه گذاری در این حوزه، در زمینه اشتغال موفق عمل کنیم و با حمایت از بخش معدن و معدنکاران، گام های موثری در ایجاد اشتغال و بهبود رونق اقتصادی در استان برداریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه برای هر کدام از معادن مصوباتی به صورت مجزا ابلاغ می شود افزود: سازمان صمت موظف است مصوبات را به بهره برداران ابلاغ کند و با استناد ماده ۱۲ قانون معادن مصوبات شورای معادن لازم الاجرا است.
حاجی پور بیان داشت: چنانچه معدنکاران در خصوص مصوبات اعتراضی داشته باشند، طی مدت ۳ ماه می توانند شکایت خود را از طریق دیوان عدالت اداری مطرح کنند اما با توجه به اینکه تصمیمات با ارائه نظرات کارشناسی صورت می گیرد و توسط شورای عالی معادن کشور تایید می شود تاکنون اعتراضی در این خصوص لحاظ نشده است.
وی با بیان اینکه تفویض اختیار شورای معادن از سوی وزیر به استانداران ارجاع شده است، خاطرنشان کرد: نشست دیروز نیز به منظور تعیین تکلیف محدوده های معدنی، ارائه مهلت و بخشش حقوق دولتی و تمدید مهلت برای معدنکاران تشکیل و تدابیر ویژه ای نیز در این خصوص اندیشیده شد.

عناوین برگزیده