تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۱۴
بازدید: ۳۱۲
کد خبر: ۳۱۶۴۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

صادرات ۱۴هزار تن سیمان قشم به کشور سومالی

می متالز - مدیرکل بنادر و حمل و نقل دریایی شرکت توسعه و مدیریت بنادر منطقه آزاد قشم از صادرات ۱۴ هزار و ۵۰۰ تُن سیمان قشم به کشور سومالی خبر داد.
صادرات ۱۴هزار تن سیمان قشم به کشور سومالی

به گزارش می متالز، پژمان بهرامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیاتی‌سازی مطالبات رهبر معظم انقلاب در حوزه توسعه تولید و صادرات از سیاست‌های زیربنایی منطقه آزاد قشم است. 

وی افزود: در همین راستا ۱۴هزار و ۵۰۰تُن محموله سیمان پاکتی تولیدی قشم توسط کشتی تانزانیایی«AMINA-H» از طریق اسکله کاوه به کشور سومالی صادر می‌شود.

مدیرکل بنادر و حمل و نقل دریایی شرکت توسعه و مدیریت بنادر سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: این محموله از نوع سیمان پورتلند خاکستری تیپ ۴۲۵-۱ بوده که بارگیری آن در بسته‌های ۵۰ کیلوگرمی به وسیله طناب یا اسلینگ از دیروز آغاز و اتمام آن چهار الی پنج روز زمان می‌برد.

بهرامی اضافه کرد: کشتی حامل پس از خاتمه بارگیری به امارات رفته و در پهلوگیری نهایی جهت تخلیه محموله به کشور سومالی می‌رود.

گفتنی است؛ از ابتدای ‌سالجاری تاکنون ۱۴۵ هزار تُن کلینکر و ۴۵۰ هزار و ۴۷ تُن سیمان به ارزش چهار میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از جزیره قشم به کشورهای مختلف صادر شده است.

شرکت سیمان قشم در کیلومتر هفت جاده درگهان به رمکان مستقر و برای ۲۰۱ نفر اشتغالزایی کرده است.

این شرکت طی سال‌های گذشته با رعایت استانداردهای لازم جهانی در تولید سیمان توانسته بالغ بر ۷۰درصد از تولیدات خود را به عنوان محصول صادراتی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق صادر نماید.

عناوین برگزیده