تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۷:۱۰
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۳۱۸۲۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان:

برنامه 1.5 میلیون تنی تولید فولاد با تمام قوت بر جای خود باقی است

می متالز - مجموعه فولاد هرمزگان سال 97 را با کارنامه‌ای پر از افتخارات پشت سر می‌گذارد، کسب عنوان پیشرو در بین 100 شرکت برتر، کسب عنوان صادرکننده نمونه استان برای چهارمین سال متوالی، دریافت نشان لیاقت حمایت از تولید ملی در جشنواره حاتم و دریافت لوح و تندیس ساخت محصول برتر با ساخت گرید ck50 در سومین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی گواه عملکرد درست تمامی واحدهای این شرکت است که با تعیین نقشه راه برای سال 98 تصمیم به ادامه بهتر و موفق‌تر همین مسیر را دارند.
برنامه 1.5 میلیون تنی تولید فولاد با تمام قوت بر جای خود باقی است

به گزارش می متالز، فرزاد ارزانی، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان ضمن ابراز خرسندی از موفقیت‌های اخیر عنوان کرد: برنامه فولاد هرمزگان محقق کردن تولید به میزان ظرفیت اسمی شرکت است که امیدواریم تا پایان سال محقق شود و تاکنون بیش از 1 میلیون و 450 هزار تن تولید داشته‌ایم و با همراهی مدیران و کارکنان فولاد هرمزگان، سعی در تحقق تمام ظرفیت داریم. در سال 98 نیز با همت تمام مجموعه، برنامه 1.5 میلیون تنی تولید فولاد این شرکت با تمام قوت بر جای خود باقی است. ما در سال 98 وظیفه تأمین داخل را در اولویت خود قرار داده‌ایم و صادرات را هم ادامه خواهیم داد که در این مسیر خواهان مساعدت از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت هستیم تا تحریم‌ها میزان صادرات ما را تحت‌الشعاع قرار ندهد. تاکنون نیز علیرغم تحریم‌ها این شرکت در جهت حفظ بازارهای جهانی، تغذیه بازارهای داخلی و افزایش تولید تلاش‌های بسیاری داشته و موفق نیز عمل کرده است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با تأکید بر این‌که باید با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع داخلی کشور، نیازهای داخلی شرکت را برطرف نمود، از توجه مجموعه فولاد هرمزگان به بومی‌سازی چنین گفت: بومی‌سازی در دو بخش انجام می‌شود، یکی قطعات و دیگری مواد. در بحث قطعات که توان حداکثری استفاده می‌شود تا به دانش تولید داخلی آن برسیم و اقدامات خوبی هم تاکنون در این راستا انجام‌شده و برخی نیز در دست اجراست. در بحث مواد نیز پروژه‌هایی تعریف‌شده است که با وسعت دادن به همکاری با دانشگاه‌ها در این راستا نیز گام‌هایی برداشته شده است.

ارزانی در خصوص پروژه‌هایی که با دانشگاه و پارک علم و فناوری خواهند داشت افزود: تفاهم‌نامه‌ای امضا شده و در حال تعریف پروژه برای ارتقاء کیفیت محصولات، داشتن محصول جدید و مواد جایگزین با هدف استفاده از منابع داخلی هستیم. در طراحی و توسعه محصولات (R&D) نیز فعالیت‌های گسترده‌ای انجام ‌شده است.

عناوین برگزیده