تاریخ: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۱:۳۸
بازدید: ۲۸۰
کد خبر: ۳۱۹۶۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
اقدامات شرکت البرز مرکزی در جهت کمک به سیل زدگان مازندران؛

بازگشایی جاده های سواد کوه، بازسازی پل روستایی و فعال سازی شبکه فاضلاب شیرگاه

می متالز - شرکت زغالسنگ البرز مرکزی از ابتدای نوروز 98 اقدامات چندگانه ای به صورت شبانه روزی در جهت کمک به سیل زدگان استان مازندران انجام داد.
بازگشایی جاده های سواد کوه، بازسازی پل روستایی و فعال سازی شبکه فاضلاب شیرگاه

به گزارش می متالز، در پی جاری شدن سیل در استان مازندران، رییس هیات عامل ایمیدرو با هدف کمک‌رسانی به هموطنان گرانقدر، دستوراتی را به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران صادر کرد.

با هماهنگی های انجام شده، پرسنل شرکت زغالسنگ البرز مرکزی بلافاصله با اعزام اکیپ های مختلف همراه با تجهیزات مورد نیاز، اقدام به بازسازی یک پل روستایی، بازگشایی جاده های دسترسی و برقراری شبکه فاضلاب شیرگاه در شهرستان سوادکوه کردند.

این شرکت طی سه مرحله و ‌با اعزام ماشین آلات مورد نیاز اقدام به بازگشایی جاده آزادمهر به آلاشت که پیشتر در اثر رانش زمین مسدود شده بود، کرد.

در این عملیات همچنین سرنشینان و خودرو های گرفتار شده در مناطق سیل خیز، نجات یافتند. پس از آن در روز هفتم فروردین ماه پل روستای پارسی شهرستان سوادکوه که از ابتدای نوروز، کاملا تخریب شده بود مورد بازسازی قرار گرفت.‌

تخریب پل مورد اشاره، قطع ارتباط ساکنان روستا با مناطق مجاور را به همراه داشت اما با همت پرسنل زغالسنگ البرز مرکزی و با هماهنگی فرماندار، مدیر کل بنیاد شهید و فرماندهی سپاه پاسداران شهرستان سواد کوه، در کمتر از یک روز بازسازی و مسیر تردد فراهم شد.

روستای پارسی در دوران دفاع مقدس با ۲۵خانه وار ۱۱شهید تقدیم انقلاب کرده بود. از سوی دیگر طی روزهای نخست نوروز 98 نیز با توجه بارش های سیل آسا و رانش زمین در مازندران و قطع آب آشامیدنی شب تحویل سال اهالی شهر شیرگاه سوادکوه، کار آبرسانی شهر مذکور به صورت شبانه روز آغاز و در نهایت به اتمام رسید.

هم اینک نیز با توجه به پیش بینی های انجام شده مبنی بر بارش های سنگین در روزهای آتی، تعدادی از پرسنل زغالشویی و حراست انتظامات در آماده باش به سر می برند.

در همین حال به رغم شدت بارندگی ها، جاری شدن سیل و رانش زمین در استان و وارد شدن خسارات مالی فراوان در استان مازندران، خوشبختانه خسارت جانی در پی نداشته و هم اکنون مسیرهای فوق همگی باز هستند.

به دنبال اقدامات مذکور از سوی شرکت زغالسنگ البرز مرکزی، فرماندار و اعضای شورای تامین شهرستان سوادکوه در کانال های مختلف خبری شهرستان و نیز مدیر کل ستاد بحران استان مازندران از فعالیت های شبانه روزی از ایمیدرو و شرکت تهیه تولید مواد معدنی ایران، تشکر و قدردانی کردند.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده