تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۱۶
بازدید: ۳۶۰
کد خبر: ۳۲۷۶۵
سرویس خبر : انرژی
به پیشنهاد سپاه پاسداران‌ انجام شد

مهار سیلاب کرخه با کنترل خروجی سد سیمره

می متالز - با مهار سیلاب کرخه و با کنترل خروجی سد سیمره ‌به پیشنهاد سپاه پاسداران‌، در روزهای آینده شاهد فروکش کردن سیلاب در مناطق حمیدیه، سوسنگرد، بستان و رفیع خواهیم بود.
مهار سیلاب کرخه با کنترل خروجی سد سیمره

به گزارش می متالز، ستاد بحران استان ایلام به درخواست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روز دوشنبه مورخ 19/01/1398 با حضور  فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) و سردار امیر علی­‌حاجی‌­زاده فرمانده نیروی هوافضای­‌ سپاه  تشکیل شد و در مورد پیشنهاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبنی بر بستن استاپ لاگ‌های سد سیمره جهت کاهش خروجی سد، بررسی‌های فنی با حضور نمایندگان وزارت نیرو انجام‌ و نهایتاً با این پیشنهاد موافقت شد.

با اجرایی شدن این طرح از تاریخ بیستم فروردین‌ماه خروجی سد سیمره از  1200 مترمکعب بر ثانیه به  200 مترمکعب بر ثانیه در حال کاهش است و همچنین ورودی سد کرخه نیز به تناسب کاهش پیدا کرده و این فرصت به سد کرخه داده شد که دبی 2400 مترمکعب بر ثانیه خروجی که موجب سیلاب در پایین دست کرخه شده بود را به‌ 1740 مترمکعب بر ثانیه کاهش دهد.

عملاً با این اقدام طی روز آینده شاهد فروکش کردن سیلاب در مناطق حمیدیه، سوسنگرد، بستان و رفیع خواهیم بود.

البته بالا آمدن آب در مخزن سد سیمره، باعث تخلیه 11 روستا با جمعیت 3000 نفر شد که بلافاصله نیروهای امدادی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) و نیروی هوافضای سپاه و سپاه­‌های استانی ایلام و لرستان با همکاری اداره راه و هلال احمر نسبت به جابجایی اهالی به محل امن اقدام کردند.

عناوین برگزیده