تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۴:۰۶
بازدید: ۲۷۱
کد خبر: ۳۲۹۸۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فلاح خبر داد:

تکمیل کارخانه گندله سازی سه چاهون در ۹۸

می متالز - سرپرست شرکت سنگ آهن مرکزی ایران از تکمیل و راه اندازی پروژه کارخانه گندله سازی سه چاهون طی سال جاری در بافق استان یزد خبر داد.
تکمیل کارخانه گندله سازی سه چاهون در ۹۸

به گزارش می متالز، رضا فلاح در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: ظرفیت تولید این کارخانه سالانه پنج میلیون تن است.

وی همچنین اظهارداشت: بدون شک با راه اندازی کارخانه مزبور ارزش افزوده بسیار خوبی برای منطقه و کشور به همراه خواهد داشت.

سرپرست شرکت سنگ آهن مرکزی ایران گفت: شرکت مزبوردر سال ۱۳۹۷ توانست رکورد تولید پنج میلیون تن کنسانتره را بزند.

وی در ادامه اظهارامیدواری کرد که با تلاش و همدلی تمامی همکاران این رکورد در سال پیشرو ادامه یابد تا چرخ اقتصاد کشور در صنعت فولاد تندتر از هرزمانی بچرخد.

فلاح با اشاره به اینکه بهره برداری از معدن چغارت در سال ۱۳۵۰ آغاز شد، اظهارداشت: سنگ آهن مرکزی ایران ۳۰ سال به عنوان یک شرکت معدنی در کشور شناخته می شد.

وی به رادیو اقتصاد توضیح داد: دهه ۸۰ کارخانه کنسانتره این شرکت به ظرفیت اسمی ۳,۲ میلیون تن در سال به بهره برداری رسید.

سرپرست شرکت سنگ آهن مرکزی ایران ظرفیت تولید کارخانه مدنظر را هم اکنون پنج میلیون تن در سال عنوان کرد.

وی گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران که یک شرکت معدنی بوده توانسته امروز به مدد متخصصان و کارشناسان داخلی به یک شرکت صنعتی و معدنی تبدیل شود.

فلاح در ادامه افزود: بدون شک تحریم ها بر روی فعالیت شرکت سنگ آهن تاثیر داشته ولی نتوانسته این مجموعه را متوقف کند.

وی اظهارداشت: بسیاری از قطعات و تجهیزات مورد نیاز این مجموعه تاکنون به مدد مهندسان و متخصصان داخلی به روش مهندسی معکوس و بومی سازی در کشور تهیه و تامین شده است.

سرپرست شرکت سنگ آهن مرکزی ایران ضمن اشاره به وجود شش هزار نفر پرسنل در این مجموعه اظهار امیدواری کرد که شرکت مزبور در سال ۹۸ همانند سال ۹۷ عملکرد بسیاری خوبی را تجربه کند.

«بهار پلاک ۹۸» ویژه برنامه صبحگاهی نوروزی که به همت گروه کشاورزی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۰ به مدت ۱۸۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و مهرگان سوادکوهی» با هدف گفتگو با کارشناسان و صاحبنظران ارشد اقتصادی نظام، پخش موسیقی های محلی و سنتی مراکز مختلف ایران، خبر رسانی و اخبار روز اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

عناوین برگزیده