تاریخ: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۴۰
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۳۳۰۱۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

دولت با واگذاری کارخانه سیمان ری به شهرداری موافقت کرد

می متالز - شهردار تهران از موافقت هیات دولت با واگذاری ۳۰ ساله کارخانه «سیمان ری» به شهرداری تهران خبر داد.
دولت با واگذاری کارخانه سیمان ری به شهرداری موافقت کرد

به گزارش می متالز، پیروز حناچی در جلسه شورای معاونان، مشاوران و شهرداران مناطق تهران با اشاره به برگزاری آخرین جلسه هیأت دولت در سال جاری و دستاورد آن برای شهرداری تهران گفت: این موضوع در جلسه روز گذشته هیأت دولت مصوب شد.
زمان ساخت این کارخانه به سال ۱۳۰۹ برمی گردد.

شهردار تهران افزود: می توان در محوطه این کارخانه قدیمی اقدامات خوبی برای جنوب شهر تهران انجام داد؛ به طور مثال بخشی از این محوطه به موزه صنعت اختصاص خواهد یافت.

حناچی ضمن تقدیر از دولت و اعضای کابینه بابت این همراهی اظهارداشت: کارخانه سیمان ری جزو اولین و شاید تا مدت ها تنها کارخانه سیمان ایران بود و بسیاری از ساختمان‌ها با سیمان تولید این کارخانه ساخته شده‌اند.

وی در ادامه به بودجه غیرنقد شهرداری اشاره و عنوان کرد: بودجه غیرنقد امسال ایده‌آل نبود هرچند در مجموع دستاوردهای ما در بخش بودجه خوب بود، اما در حوزه غیرنقد عقب هستیم و لازم است شهرداران مناطق و نواحی همکاری بیشتری داشته باشند.

حناچی با بیان اینکه مزایده درآمدهای شهرداری رشد خوبی داشته است ادامه داد: در این زمینه باید با سازمان املاک شهرداری همکاری بیشتری صورت گیرد؛ ممکن است این شیوه فرایند طولانی‌تری داشته باشد، اما میزان فساد را کمتر می‌کند و درآمدهای غیرنقد شهرداری را هم افزایش می دهد.

عناوین برگزیده