تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۵۳
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۳۳۰۵۲
سرویس خبر : انرژی

نتیجه تحقیق و تفحص از فروش 60 درصد سهام پالایشگاه غیربورسی اعلام شد

می متالز - نماینده مجلس، نتیجه تحقیق و تفحص از واگذاری 60 درصد سهام پالایشگاه غیربورسی کرمانشاه به بخش خصوصی را اعلام کرد.
نتیجه تحقیق و تفحص از فروش 60 درصد سهام پالایشگاه غیربورسی اعلام شد

به گزارش می متالز، محمود شکری از واگذاری پالایشگاه کرمانشاه با اشاره به آخرین وضعیت این تحقیق و تفحص گفت: جمع‌بندی نهایی در این زمینه انجام و گزارش در اختیار مجلس قرار داده شد. به این نتیجه رسیدیم که تخلف تاثیرگذاری در روند واگذاری این پالایشگاه به بخش خصوصی رخ نداده است.

وی ادامه داد: در واگذاری پالایشگاه موارد قانونی رعایت شده و اگر تخلفاتی هم رخ داده باشد ناشی از خلاءهای قانونی است. به همین دلیل نمی‌توان این واگذاری را غیرقانونی دانست.

شکری با بیان اینکه هیات در روند بررسی به مواردی که بتوان این واگذاری را لغو کند نرسیده، افزود: اگر بخواهیم این واگذاری را لغو کنیم باید دولت مقدار زیادی پول به خریدار پرداخت کند که با شرایط فعلی کشور منطقی به نظر نمی‌رسد.

براساس این گزارش، بعد از ناکامی واگذاری 60 درصد سهام پالایشگاه کرمانشاه در فرابورس و مخالفت های مسئولانی مانند وزیر نفت و نمایندگان مجلس، اردیبهشت دو سال پیش، وزیر قبلی اقتصاد به رئیس سازمان خصوصی سازی دستور داد واگذاری پالایشگاه کرمانشاه را مورد بررسی مجدد قرار دهد.

پالایشگاه کرمانشاه خرداد 92 با نماد معاملاتی "شرمان" در فرابورس پذیرفته و قرار بود با عرضه اولیه بیش از 6 میلیون سهم در 21 مهر 92 ، وارد بازار سهام شود اما به دلیل وجود ابهاماتی در صورت های مالی، انجام نشد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده