تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۳۱
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۳۳۳۵۱
سرویس خبر : انرژی

جزئیات تعرفه‌های جدید برق مشترکان خانگی از ابتدای خردادماه امسال+جدول

می متالز - شرکت توانیر تعرفه‌های برق بخش‌های مختلف مصرفی و شرایط عمومی آنها از ابتدای اردیبهشت‌ماه ۹۸ را براساس مصوبه جدید دولت در این زمینه که ۲۷ اسفند سال گذشته ابلاغ شده بود، اعلام کرد.
جزئیات تعرفه‌های جدید برق مشترکان خانگی از ابتدای خردادماه امسال+جدول

به گزارش می متالز، شرکت توانیر تعرفه های برق بخش های مختلف مصرفی و شرایط عمومی آنها از ابتدای اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ را براساس مصوبه جدید دولت در این زمینه که در تاریخ ۲۷ اسفندماه سال گذشته ابلاغ شده بود، اعلام کرد.

براساس این گزارش، هیئت وزیران در جلسه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ مقرر کرد تا بهای آب شرب و برق از ابتدای اردیبهشت سال ۱۳۹۸ سالانه به میزان هفت درصد افزایش یابد. همچنین با هدف مدیریت مصرف و بازدارندگی مصارف غیرضرور، از ابتدای خرداد ماه، سالانه ۱۶ درصد به خالص صورتحساب آب و برق مصارف خانگی (بدون احتساب آبونمان، مالیات بر ارزش افزوده و عوارض) مشترکین بالای الگوی مصرف افزوده می­‌شود. فاضلاب بها، مشمول افزایش موضوع این بند نخواهد بود. به عبارت دیگر، براساس این مصوبه بهای آب و برق برای کم مصرف‌ها ۷ درصد و برای پرمصرف‌ها ۲۳ درصد افزایش یافت. 

به علاوه، خانوارهایی که مصرف آب یا برق ماهانه آنها پایین‌­تر از الگوی مصرف بوده و در بازه زمانی اول خرداد تا پایان شهریور، در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، مصرف خود را کاهش دهند، مشمول تخفیف به میزان مصرف کاهش ­یافته با نرخ اولین پله مصرف خواهند شد.

با توجه به مصوبه فوق، توانیر اصلاحاتی در تعرفه های آب و برق مشترکین بخش خانگی از ابتدای خردادماه امسال ایجاد کرد که جزئیات آن در جداول زیر مشخص است:

*تعرفه برق کم مصرف ها از ابتدای خردادماه ۹۸

*تعرفه برق پرمصرف ها از ابتدای خردادماه ۹۸

*نحوه تخفیف در تعرفه برق برای تشویق مشترکین به برای جابجایی مصرف از ساعت اوج بار

براساس این ابلاغیه توانیر، تعرفه برق بخش خانگی تا تاریخ ۱ خردادماه امسال هم براساس جداول زیر محاسبه می شود:

متن کامل ابلاغیه توانیر درباره تعرفه برق در سال ۹۸ برای بخش های مختلف مصرفی از جمله بخش خانگی از اینجا    قابل مشاهده است.

عناوین برگزیده