تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۴۳
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۳۳۴۵۵
سرویس خبر : انرژی
به‌منظور گرمایش لوله‌های حامل گاز و میعانات گازی

سامانه گرمایش با بخار در منطقه عملیاتی تنگ بیجار راه‌اندازی شد

می متالز - سیستم گرمایش با بخار (Steam Trace)، در منطقه عملیاتی تنگ بیجار به‌منظور بهینه‌سازی سیستم و گرمایش لوله‌های حامل گاز و میعانات گازی راه‌اندازی شد.
سامانه گرمایش با بخار در منطقه عملیاتی تنگ بیجار راه‌اندازی شد

به گزارش می متالز، میرحسین کاظمی، مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب درباره مزایای این پروژه گفت: طراحی و ساخت سیستم استفاده از بخار آب برای گرمایش لوله‌های حامل گاز و میعانات گازی به منظور بهینه‌سازی سیستم و افزایش بهره‌وری و استفاده حداکثری از سرمایه و تجهیزات موجود و برای کاهش هزینه‌های خرید متانول از سوی نیروهای عملیاتی ناحیه تنگ بیجار انجام شده است.

وی در تشریح روند اجرای این پروژه افزود: در این پروژه ضمن طراحی، ساخت و نصب دو عدد جکت به دور لوله، طراحی و ساخت دو منیفولد مسی و لاین‌کشی و تهیه بسکت مسی به دور تجهیزات کنترلی انجام شده است.

مدیرعملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب اظهار کرد: با توجه به کاهش دمای هوا در فصول سرد سال، سیستم بهره‌برداری گاز در منطقه با احتمال یخ زدگی روبه‌روست و این مسئله عملکرد تجهیزات از جمله ولوها را مختل خواهد کرد که در صورت عدم رفع این مشکل، سبب توقف تولید و تحمیل هزینه‌های فراوان خواهد شد.

وی افزود: یکی از راهکارهای جلوگیری از یخ زدن، تزریق متانول به خط گاز بوده که تامین آن افزون بر افزایش هزینه تولید گاهی زمان‌بر است و با راه‌اندازی سیستم جدید، ضمن صرفه‌جویی در زمان، تزریق متانول به‌طور محسوس کاهش می‌یابد و به تبع آن هزینه‌های تولید تا یک سوم کاهش خواهد یافت.

کاظمی تصریح کرد: با مشارکت کارشناسان تعمیرات، تهویه و خط لوله منطقه تنگ بیجار و با هماهنگی و همکاری کارکنان پالایشگاه گاز ایلام سیستم Steam Trace  در مدت ۷۲ روز و با صرف 3 هزار و ۴۵۶ نفر ساعت کار طراحی و اجرا شد.

عناوین برگزیده