تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۴
بازدید: ۴۸۹
کد خبر: ۳۳۴۸۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
آخرین تحولات بازار دلار و سکه

تلاش بی‌ثمر افزایشی‌ها در بازار ارز

می متالز - دلار و سکه در معاملات امروز نتوانستند به افت ابتدای هفته ادامه دهند و با رشد قیمت مواجه شدند. سفته‌بازان در برابر تداوم کاهش شاخص ارزی کشور مقاومت کردند و با بالا بردن خریدهای خود اقدام به رشد دلار کردند. سکه نیز که محدودیت کمتری در برابر رشد خود می‌دید با سرعت بیشتری نسبت به دلار به افزایش قیمت پرداخت.
تلاش بی‌ثمر افزایشی‌ها در بازار ارز

به گزارش می متالز، هر دلار آمریکا ساعت 18 دومین روز کاری هفته به قیمت 13 هزار و 710 تومان به فروش رفت و رشد روزانه 10 تومانی را تجربه کرد. صبح امروز دلالان از همان ابتدا در برابر افت بیشتر دلار مقاومت کردند و با شدت بخشیدن به خریدهای خود مقدمه افزایش نرخ ارز را فراهم آوردند. سفته‌بازان در نظر داشتند با تقویت تقاضا در بازار ارزی کشور از سطح افت بیشتر دلار و واگذاری مقاومت 13 هزار و 500 تومانی جلوگیری کنند. در همین راستا دلار با قیمت 13 هزار و 700 تومان کار خود را آغاز کرد و رفته رفته افزایش یافت. با این حال برخورد شاخص ارزی کشور به مقاومت 13 هزار و 800 تومانی سمت عرضه را تقویت کرد تا دلار ضمن فاصله گرفتن از اوج روزانه به قیمت پایانی شنبه نزدیک‌تر شود. هم‌اکنون 14 هزار و 400 تومانی پیش روی نرخ ارز قرار دارد که در صورت شکست در روزهای آتی، جبهه جدیدی از تقاضا در بازار شکل خواهد گرفت.

 رشد حباب سکه

هر سکه طرح جدید در معاملات امروز 60 هزار تومان افزایش قیمت داشت و راس ساعت 18 به بهای 4 میلیون و 840 تومان به فروش رفت. بازگشت مجدد شاخص ارزی کشور از مدار نزولی، سکه را همچون روزهای گذشته با خود همراه کرد و به رشد 1.2 درصدی بهای این دارایی ارزشمند انجامید. رشد بیشتر سکه در مقابل دلار نقش بازارساز را یادآور می‌شود. صرافی‌های بازارساز می‌توانند با انبساط مجرای عرضه نرخ ارز را تعدیل کنند، اما چنین امکانی در بازار سکه وجود ندارد و در صورت شکل‌گیری موج صعودی سکه بیش از دلار واکنش می‌دهد. افزایش تقاضا توسط خریداران خرد هم به رشد قیمت این دارایی شدت بخشید. نزدیک شدن به تعطیلات مناسبتی تقاضای فیزیکی برای انواع سکه را افزایش داده است. امروز حباب سکه بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده بار دیگر به بالای مرز 600 هزار تومانی صعود کرد.

عناوین برگزیده