تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۸
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۳۳۴۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تمام بازارچه‌های مرزی غیرفعال در راستای «رونق تولید» فعال می‌شوند

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سال گذشته در بخش صادرات با کشور عراق رتبه اول را کسب کرده‌ایم، گفت: در راستای تحقق شعار «رونق تولید» تمامی بازارچه‌های مرزی فعال می‌شوند.
تمام بازارچه‌های مرزی غیرفعال در راستای «رونق تولید» فعال می‌شوند

به گزارش می متالز،  رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت دقایقی پیش در نشست اقتصاد مقاومتی استان ایلام با بیان اینکه سال گذشته در بخش صادرات با کشور عراق رتبه اول را کسب کرده‌ایم و این موضوع باید تقویت شود، گفت: در راستای رونق تولید تمامی بازارچه‌های مرزی فعال می‌شوند.

وی افزود: سال گذشته 1896 واحد تولیدی راکد در کشور فعال شد، بنابراین اولین قدم رونق تولید حفظ تولید موجود است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نامگذاری سال به عنوان رونق تولید از سوی رهبر انقلاب، تصریح کرد: امسال همه باید از این فرصت‌ها استفاده کنند، ما معتقدیم سخنان رهبری فصل الخطاب است و تولید مولد صنعت، معدن و کشاورزی و پایه بازرگانی ما است.

این مقام مسوول بیان داشت: حفظ واحد‌های صنعتی موجود تکلیف است، بنابراین باید صادرات از ظرفیت‌های مازاد تولیدی انجام شود.

وی ادامه داد: مناطق کمتر توسعه یافته، در حوزه‌ی سرمایه گذاری طرح‌های جدید و موثری راه اندازی کنند و بانک‌های عامل نیز مشکل نقدینگی واحد‌های تولیدی را مرتفع کنند.

رحمانی بیان داشت: افزایش اعتبار استان‌های کمتر توسعه یافته در راستای صادرات در سال‌های گذشته مد نظر بوده و این امر مهم امسال نیز اجرا خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: ایلام با توجه به محروم بودن دارای ظرفیت اقتصادی مناسبی است و استفاده مناسب از این موضوع سبب توسعه یافتگی استان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین اولویت سازمان صنعت، معدن و تجارت در سال جاری صادرات تولید است؛ بنابراین واحد‌های تولیدی و صنعتی به سمت فناوری سوق داده شوند، ایلام در حوزه صادرات از ظرفیت‌های مناسبی برخوردار است و این امر با توجه ویژه به حوزه‌های صنعتی چند برابر می‌شود.

لازم به ذکر است، وزیر صنعت، معدن و تجارت، امروز به جهت بررسی وضعیت صنعت و تولید ایلام به این استان سفر کرد. بازدید از مجتمع پتروشیمی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، سفر به مهران و بازدید از پایانه مرزی استان و بررسی روند صادارات، شرکت در دومین نشست اقتصاد مقاومتی، بازدید از شهرک‌های صنعتی ایوان و شباب چرداول از برنامه‌های وزیر در ایلام بود.

رحمانی در پایان سفر یک روزه استان را ترک و راهی کرمانشاه شد.

عناوین برگزیده