تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۲:۵۸
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۳۳۵۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صندوق بین‌المللی پول ۴۰۰ میلیون دلار پول ونزوئلا را بلوکه کرد

می متالز - صندوق بین‌المللی ۴۰۰ میلیون دلار از پول ونزوئلا را تا به رسمیت شناختن دولت این کشور بلوکه کرد.
صندوق بین‌المللی پول ۴۰۰ میلیون دلار پول ونزوئلا را بلوکه کرد

به گزارش می متالز به نقل از اسپوتنیک، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: اقدام به بلوکه کردن ۴۰۰ میلیون دلار پول ونزوئلا تا زمان به رسمیت شناختن دولت این کشور را ادامه خواهد داد.

این صندوق و بانک جهانی اعلام کردند که آماده هستند، به سرعت برای بهبود بحران انسانی در ونزوئلا اقدام کنند، اما در حال حاضر بحران رهبری مانع حضور این موسسات بین‌المللی شده است.

کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین‌المللی پول، اعلام کرد: اعضای ما باید تعیین کنند که کدام طرف سیاسی را در ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند تا ما بتوانیم اقدامات خود را انجام دهیم.

وی در اجلاس صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن گفت: هم‌اکنون این مسئله از سوی تعداد کمی از اعضای ما در جریان است و بلافاصله پس از به رسمیت شناختن دولت رسمی ما نیز اقدام خواهیم کرد.

سخنگوی صندوق بین‌المللی پول نیز در این باره گفت: پاسخگویی صندوق بین‌المللی پول به هر گونه درخواست ونزوئلا برای کمک‌های مالی منوط به موضوع به رسمیت شناختن دولت این کشور است. ما پیرو اعضای خود در این مسئله هستیم و در شرایط کنونی هنوز تکلیف این مسئله روشن نشده است.

در ماه ژانویه صندوق بین‌المللی پول پس از آنکه کاراکاس منابع خود را از یک میلیارد دلار به ۴۰۰ میلیون دلار کاهش داد، پول این کشور را بلوکه کرد.

منبع: بورس 24
عناوین برگزیده