تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۲۵
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۳۳۶۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با ظهور سیگنال‌های مثبت در اقتصاد جهانی محقق شد

کاهش ارزش ین ژاپن و فرانک سوئیس

می متالز - ین ژاپن در معاملات امروز به کف قیمتی خود در سال جدید میلادی نزدیک‌تر شد. با ظهور نشانه‌های بیشتر از به ثبات رسیدن اقتصاد چین و استارت صعودی دارایی‌های ریسک‌پذیر در بازار آمریکا، معامله‌گران در حال خروج از بازار دارایی‌های امن به منظور کسب کسب سود بیشتر از بازارهای موازی هستند. فرانک سوئیس نیز به تبعیت از طلا و ین به اصلاح قیمت پرداخت.
کاهش ارزش ین ژاپن و فرانک سوئیس

به گزارش می متالز، ارزش هر ین ژاپن به کمترین میزان خود در سال 2019 رسید. نسبت دلار به ین به 112.02 رسید که تغییر روزانه خاصی را نسبت به اوج روز جمعه 112.10 واحدی نداشته و این مقدار در آستانه اوج 112.135 واحدی ماه مارس قرار دارد.

فرانک سوئیس نیز در مقابل یورو به کاهش قیمت پرداخت و نسبت یورو به فرانک به 1.1340 واحد رسید. یورو در حال جبران بخشی از افت ماه قبل خود در مقابل فرانک بوده و به اوج سه ‌هفته‌ای خود نسبت به این ارز نزدیک می‌شود.

گزارش‌های اقتصادی ماه مارس چین حاکی از ترمیم سریع صادرات و افزایش فراتر از انتظار وام‌های بانکی در این کشور است. با وجد تداوم ضعف در حوزه واردات، اقتصاد چین در حال فاصله گرفتن از اوضاع نامناسب خود بوده و دلیل عمده آن حمایت دولتی از بخش‌های اقتصادی این کشور است.

با این حال برای تایید بازگشت رشد اقتصادی چین به روزهای خوب خود باید داده‌های چند ماه را مد نظر قرار داد و توجه صرف به آمار یک ماه خاص نمی‌تواند بیانگر اوضاع کلی یک اقتصاد گسترده و پیچیده همچون چین باشد. همچنین عدم اطمینان در مورد سرنوشت مذاکرات تجاری چین و آمریکا نیز بر این مساله دامن می‌زند.

بازارهای سهام در آمریکا نیز با تکیه بر درآمد بانک جی‌پی‌مورگان و جهش 11.5 درصدی سهام والت‌دیزنی (به دلیل اخبار خدمات پخش جدید این غول دنیای سرگرمی) به رشد شاخص پرداختند.

شاخص S&P 500 Index به اوج خود در 6 ماه اخیر رسیده و در روزهای آینده به محک اوج تاریخی خود در سپتامبر گذشته خواهد پرداخت.

اما محدود بودن رشد شاخص دلار احتمال کاهش بیشتر ین را کم کرده است. نسبت شاخص دلار به ین در اوج سه ماهه قرار دارد.

نسبت دلار استرالیا به دلار آمریکا نیز در سطح 0.7176 واحد قرار دارد و در حال پیشروی به قله یک و نیم ماهه 0.71925 واحدی است.

هر پوند انگلیس هم به بهای 1.3080 دلار مبادله شد. بهای پوند پس از کم شدن احتمال خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا در همین محدوده قرار دارد.

عناوین برگزیده