تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۲۸
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۳۳۹۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صدور ۸۹۵ هزار کد سهامداری جدید در سال ۹۷

می متالز - سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد: بیش از ۸۹۵ هزار کد سهامداری جدید در سال ۹۷ در بازار سرمایه صادر شد تا تعداد کدهای سهامداری به رقم ۱۰ میلیون و ۸۴۴ هزار کد برسد.
صدور ۸۹۵ هزار کد سهامداری جدید در سال ۹۷

به گزارش می متالز، با صدور ۲۱۵ کد سهامدار خارجی جدید در سال گذشته، تعداد کدهای سهامداران خارجی بازار سرمایه ایران به رقم  ۱۲۹۰ کد رسید. جدیدترین گزارش ها حاکی از آن است که سهامداران فعال بازار سرمایه افزایش چشمگیری داشته است به طوریکه ۸۴۰ هزار کد حداقل یک تا ۱۰ معامله (خرید یا فروش)، ۷۷ هزار کد بین ۱۱ تا معامله و بیش از ۱۰۰ هزار کد نیز بیش از ۲۰ معامله در اسفندماه گذشته انجام دادند.

گفتنی است، صدورکد سهامداران از سال گذشته با راه اندازی سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان (سجام) به صورت آنی انجام می شود. پیش از این، اشخاص حقیقی برای دریافت کد معاملاتی باید به یک شرکت کارگزاری مراجعه و پس از احراز هویت و تکمیل فرم های مربوطه، ۲۴ تا ۴۸ ساعت منتظر صدور کد معاملاتی خود می شدند.

اما در روش جدید، این اشخاص می توانند با ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد پیگیری به نزدیکترین شرکت کارگزاری مراجعه و به صورت آنی کد سهامداری خود را دریافت کنند. بر اساس این گزارش، سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی،  شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

منبع: ایبنا
عناوین برگزیده