تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۰:۴۸
بازدید: ۲۹۸
کد خبر: ۳۴۰۷۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرعامل شرکت مس در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست:

اسیدسولفوریک نقطه عطف فعالیت‌های تولیدی شرکت مس/ خرید سیستم ETP برای تصفیه پساب‌های کارخانه اسید

می متالز - مهندس محمدرضا بنی‌اسدی‌راد مدیرعامل شرکت مس گفت: نقطه عطف بهره‌برداری از کارخانه اسید مجتمع مس سرچشمه برقراری توازن و تناسب بین فعالیت‌های تولیدی، توسعه‌ای و محیط زیستی در شرکت مس برای نخستین بار است.
اسیدسولفوریک نقطه عطف فعالیت‌های تولیدی شرکت مس/ خرید سیستم ETP برای تصفیه پساب‌های کارخانه اسید

به گزارش می متالز به نقل از مس پرس، مدیرعامل شرکت مس با بیان این مطلب گفت: شرکت مس با بهره‌برداری از کارخانه اسید و در کنار سایر فعالیت‌هایی که در حوزه آب، پسماند و غبار و خاک انجام داده است به صنعت سبز تبدیل شده است.
بنی‌اسدی‌راد با اشاره به مراحل نهایی عقد قرارداد در خصوص سیستم (ETP (Effluent Treatment Plant برای تصفیه پساب کارخانه‌های اسید گفت: با توجه به این‌که پساب کارخانه‌های اسید دارای فلزات سنگین و مضر است هماهنگی‌های لازم برای خرید و نصب سیستم ETP که یکی از مؤثرترین و پیشرفته‌ترین سیستم‌های تصفیه در کارخانه‌های اسید انجام شده است تا در کارخانه اسیدسولفوریک هیچ‌گونه آلاینده محیط زیستی منتشر نکند.
وی تأکید کرد: با این سیستم به منبع آب تازه‌ای دسترسی خواهیم داشت که از آن حتی می‌توان در پرورش ماهی نیز استفاده کرد.
بنی‌اسدی‌راد با بیان این‌که طی سال‌‌‌های گذشته با اجرای طرح جامع آب مصرف آب تازه در مجتمع‌های تولیدی شرکت مس به‌طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است و به 30 میلیون مترمکعب رسیده است اظهار داشت: شرکت مس دغدغه حفظ منابع آبی در استان کرمان که منطقه کویری است را دارد و برای این منظور با صرف میلیاردها تومان طرح انتقال آب خلیج فارس را کلید زده است.
مدیرعامل شرکت مس ادامه داد: در سال‌های گذشته با نصب الکتروفیلترها غبارهای خروجی کارخانه ذوب سرچشمه و خاتون‌آباد به حدود 120 میلی‌گرم بر مترمکعب رسیده است درحالی‌که استانداردهای کشور 150 میلی‌گرم بر مترمکعب است.
بنی‌اسدی‌راد در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات انجام شده در خصوص حفظ خاک اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که در معدن کار استخراج صورت می‌گیرد حوزه HSE مجتمع‌‌ها را مکلف کرده‌ایم تا در حوزه معدن و محیط‌های اطراف آن کار کاشت درختان بومی منطقه صورت گیرد و در هر منطقه که کار استخراج تمام می‌شود بلافاصله زیر پوشش گیاهی برود.
وی افزود: در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در این زمینه در مجتمع مس سرچشمه، سونگون و شهربابک با هدف حفظ گیاهان و درختان بومی منطقه صورت گرفته است.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده