تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۱:۵۶
بازدید: ۵۴۶
کد خبر: ۳۴۰۸۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
عضو انجمن کتابخانه جابر ابن حیان شهر سرچشمه عنوان کرد:

اجرای موفق «طرح با من بخوان» در شهر سرچشمه

می متالز - عضو انجمن کتابخانه جابر ابن حیان شهر سرچشمه از اجرای موفق «طرح با من بخوان» در این شهر خبر داد و گفت: امیدواریم این طرح در شهر رفسنجان و بخش های حومه نیز برگزار شود.
اجرای موفق «طرح با من بخوان» در شهر سرچشمه

به گزارش می متالز به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه، عباس زینلی به همکاری موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و اجرای «طرح با من بخوان» در شهر سرچشمه اشاره کرد و گفت: پس از سالها پژوهش در حوزه تاریخ و فرهنگ کودک و جایگاه کتاب کودک در جامعه، این موسسه بر این باور است که ترویج ادبیات در میان کودکان و نوجوانان به ویژه از راه کتاب خوانی می تواند استعداد ها و توانمندیهای ذهن نسل های آینده را شکوفا و زندگی آنها را دگرگون و بارور کند.

وی ادامه داد: این موسسه برای تحقق این شعار «‌که همه کودکان حق دارند کتابهای با کیفیت بخوانند»، برنامه با من بخوان را پیشنهاد کرد و این برنامه با حمایت روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه در سال گذشته در شهر مس در مقاطع تحصیلی پیش دبستانی ، اول ، دوم  و سوم دبستان و با همکاری نمایندگی آموزش و پرورش  سرچشمه این طرح را آغاز کرد.

زینلی در ادامه به اهداف این طرح اشاره کرد و گفت: اصلی ترین هدف این طرح، رساندن کتابهای مناسب و با کیفیت به دست کودکان و نوجوانان است.

وی بیان کرد: در دور اول در تاریخ 19 مهر ماه سال گذشته کارگاه آموزشی دو روزه توسط آموزشگران برای 35 نفر از آموزگاران و مربیان  در مقاطع تحصیلی ذکر شده تحت عنوان سواد پایه شامل: آوا ورزی و الفبا ورزی و همچنین آشنایی با آوا ها و دستگاه های آوایی و شنیداری و گارگاه هنری ، در دبستان نبوت سرچشمه برگزار شد.

 مدیر اجرایی و رابط موسسه تاریخ و ادبیات کودکان ایران در شهر سرچشمه در ادامه به برگزاری دور دوم کارگاه آموزشی این موسسه اشاره کرد و گفت: در دور دوم  این کارگاه که در دی ماه سال گذشته برگزار شد ، نکاتی در خصوص شناخت ادبیات کودکان ، کتابهای با کیفیت و شناخت و کارکرد کتابهای تصویری و کارگاه عناصر داستان و روش های بلند خوانی و همچنین تکنیک هایی در رابطه با پیوند هنر با کتاب بیان شد.

وی در ادامه اظهار کرد: طی بازدیدی که توسط کارشناسان موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان ایران از اجرای این طرح در سرچشمه انجام دادند، آنها رضایت خود را از روند اجرای این طرح اعلام کردند.

زینلی در پایان ابراز امیدواری کرد: انشاالله این برنامه با همکاری آموزش و پرورش و حمایت فرمانداری، بخشداریها و دهیاری ها در شهرستان رفسنجان اجرا شود.

عناوین برگزیده