تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۲۵
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۳۴۰۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کنایه فعال اصلاح طلب به خوش بینی ظریف نسبت به اروپاییان

می متالز - نگاه خوش بینانه ظریف و دولتمردان به جایی رسیده است که حتی صدای اصلاح طلبان نیز درآمده و امید به سازوکار نامعلوم اینستکس برای حفظ برجام نیز از این خوش بینی مفرط نشأت می گیرد.
کنایه فعال اصلاح طلب به خوش بینی ظریف نسبت به اروپاییان

به گزارش می متالز به نقل از جام نیوز، پس از خروج آمریکا از برجام، نگاه مقامات وزارت خارجه به دیگر اعضای 5+1 یعنی کشورهای اروپایی بوده تا مشخص شود آیا می توان برجام بدون آمریکا را ادامه داد یا خیر!

اگر چه دولت مردان تا کنون نگاه خوش بینانه ای به کشورهای اروپایی برای حفظ برجام داشته اند اما اقدامات صورت گرفته توسط آلمان،انگلیس و فرانسه عملا حالتی ظاهری داشته و قطره ای در برابر دریای تحریم های اعمال شده علیه ایران می باشد.

در روزهای گذشته نیز، سفیر فرانسه در واشنگتن در صفحه توئیتر خود ضمن ادعایی بی اساس نوشت: «اینکه بگویم ایران پس از انقضای برجام اجازه دارد اورانیوم غنی سازی کند، اشتباه است. براساس ان پی تی و پروتکل الحاقی آن، ایران باید تحت نظارت های شدید ثابت کند که فعالیت های هسته ای آن غیرنظامی است.»

البته که این توئیت پس از مدتی حذف شد اما محمدجواد ظریف در پاسخ به این ادعا در توئیترش نوشت: «یادآوری برای سه شریک اروپایی ما در برجام: طبق ان پی تی، برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت هیچ منعی برای غنی‌سازی ایران وجود ندارد؛ نه اکنون، نه در سال ۲۰۲۵ و نه پس از آن. برای شرکای اروپایی، خواندن سندی که آن را امضا کردند و قول دادند از آن دفاع کنند، می‌تواند مفید باشد.»

اما عبارت «سه شریک اروپایی» مورد توجه احمد زیدآبادی، فعال سیاسی اصلاح طلب قرار گرفته است!

وی در کانال تلگرامی خود نوشت: «این ظریف هم بعضاً با چنان لحنی از "شرکاء" یا "دوستان" اروپایی حرف می‌زند که اگر کسی با مواضع اعضای اتحادیه اروپا در برابر جمهوری اسلامی آشنا نباشد؛ گمان می‌برد که مقام‌های دو طرف، رفیق گرمابه و گلستان یکدیگرند! سکوت کامل کشورهای اروپایی در مورد گنجاندن نام سپاه پاسداران در فهرست تروریستی دولت آمریکا، خود گواه روشنی از میزان شراکت و دوستی مورد نظر آقای ظریف است!»

نگاه خوش بینانه ظریف و دولتمردان سابقه ای بس طولانی داشته تا جایی که حتی صدای اصلاح طلبان نیز درآمده و امید به سازوکار نامعلوم اینستکس برای حفظ برجام نیز از این خوش بینی مفرط نشأت می گیرد.

منبع: جام نیوز
عناوین برگزیده