تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۰۴
بازدید: ۳۱۲
کد خبر: ۳۴۱۱۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
ابریشمی مطرح کرد؛

افزایش حداقل ۱۰ درصدی قیمت آسانسور در سال ۹۸

می متالز - رئیس اتحادیه آسانسور و پله برقی کشور گفت: باتوجه به آنکه ۱۰۰ درصد آسانسور وارداتی است از این رو امسال با افزایش حداقل ۱۰ درصدی قیمت روبه‌رو هستیم.
افزایش حداقل ۱۰ درصدی قیمت آسانسور در سال ۹۸

به گزارش می متالز، عباس ابریشمی، رئیس اتحادیه آسانسور و پله برقی کشور از افزایش حداقل ۱۰ درصدی قیمت آسانسور خبر داد و اظهار کرد: باتوجه به آنکه ۱۰۰ درصد آسانسور وارداتی است از این رو با افزایش قیمت در این صنف روبه‌رو هستیم.

رئیس اتحادیه آسانسور و پله برقی کشور با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵۰ هزار واحد صنفی در تهران مشغول به فعالیت اند تصریح کرد: این درحالی است که در کل کشور ۷۵۰ هزار واحد صنفی فعال وجود دارد.

به گفته ابریشمی، قطعات آسانسور به کشور‌هایی همچون عراق، کشور‌های سی آی اس صادر می‌شود.

رئیس اتحادیه آسانسور و پله برقی کشور در ادامه اذعان کرد: متاسفانه استاندارد‌های سازمان ملی استاندارد ایران در سایر کشور‌ها قابل پذیرش نیست و تولیدکنندگان در این زمینه ناچار به اخذ استاندارد‌های بین المللی اند که هزینه‌های گزافی بر تولیدکنندگان و صادرکنندگان تحمیل می‌کند.

ابریشمی تصریح کرد: باید تلاش شود که فرهنگ سرویس کاری در کشور همه گیر شود تا دچار مشکلاتی همچون از به کار افتادن آسانسور نشویم.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که بهبود صنف آسانسور باید در اولویت قرار گیرد چرا که اگر قطعات آن در بازار تولید شود روند این صنف بهتر از گذشته خواهد بود.

رئیس اتحادیه آسانسور و پله برقی کشور ادامه داد: باتوجه به شعار حمایت از رونق تولید، امیدواریم که بازار این صنف بتواند در جهت تحقق این شعار گام بردارد.

ابریشمی  گفت: نوسان قیمت آسانسور به دلیل مشکلات ارزی و افزایش قیمت مواد اولیه بوده است که امیدواریم وضع آن به زودی به ثبات برسد تا سودجویان و دلالان از این موضوع سوءاستفاده نکنند.

عناوین برگزیده