تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۰۵
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۳۴۲۲۶
سرویس خبر : انرژی

پست‌های تحت پوشش برق منطقه‌ای تهران در برابر زلزله ایمن شد

می متالز - تعداد ۱۳۸ دستگاه ترانسفورماتور در محدوده تحت پوشش برق منطقه‌ای تهران در برابر زلزله و به منظور جلوگیری از بروز خاموشی در شبکه، با استفاده صد درصدی از تجهیزات داخلی مقاوم سازی شد.
پست‌های تحت پوشش برق منطقه‌ای تهران در برابر زلزله ایمن شد

به گزارش می متالز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، ترانسفورماتور‌های مصرف داخلی و نوتر در ۱۳۸ پست فوق توزیع (۲۰/۶۳ کیلوولت) حوزه جغرافیایی امور انتقال نیروی البرز با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال مهار و مقاوم سازی شد.

مدیر امور انتقال نیروی البرز در این رابطه گفت: قبل از اجرای این طرح، ترانسفورماتور‌های مصرف داخلی و نوتر در اغلب پست‌های فوق توزیع (۲۰/۶۳ کیلوولت) بدون هیچ گونه مهاری و تنها از طریق چرخ روی استراکچر‌های فلزی قرار داشت که در صورت وقوع زلزله شدید احتمال سقوط آن‌ها در حد بسیار بالایی متصور بود، به‌همین دلیل بازدید‌ها و بررسی‌های زیادی از سوی کارشناسان امور انتقال نیروی البرز روی شیوه مهار آن‌ها به‌عمل آمد و پیشنهاد‌های متعددی مطرح شد و در آخر سریع‌ترین، ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه که استفاده از پیچ و مهره بود، مورد تایید دفتر فنی انتقال و معاونت بهره‌برداری قرار گرفت و به اجرا گذاشته شد.

"محراب رضازاده" در مورد تاثیر اجرای این طرح افزود: پایداری شبکه برق در زمان وقوع زلزله که خود از زیرساخت‌های اصلی کشور است، تاثیر بسزایی در جلوگیری از بروز و گسترش بحران، مشکلات پس از وقوع زلزله، کارکرد عادی سایر شریان‌های حیاتی و نهایتا ایجاد آرامش برای جامعه و شهروندان را در پی خواهد داشت.

مدیر امور انتقال نیروی البرز، ویژگی بارز و مزیت این طرح نسبت به موارد مشابه را سادگی، هزینه پایین اجرا و سرعت بالا در انجام کار عنوان کرد.

عناوین برگزیده