تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۲۱
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۳۴۲۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون طرح و برنامه:

برای رونق تولید نیاز به تقسیم کار ملی داریم

می متالز - معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نام گذاری سال به معنای مشخص کردن خط مشی و جهت گیری کشور است و همه ارکان نظام باید مطابق با آن حرکت کنند.
برای رونق تولید نیاز به تقسیم کار ملی داریم

به گزارش می متالز، دکتر سعید زرندی در نشست کرسی آزاد اندیشی "رسانه و نام گذاری سال در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فرایند تولید متشکل از صدها پارامتر است که همه این مولفه ها در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت نیست.

وی افزود: از نگاه ما ۵ رده و سطح برای رونق تولید دارای وظایف و الزاماتی هستند و همه دستگاهها باید مبنای تصمیم گیری خود را تولید قرار دهند. وی در توضیح این مطلب گفت: اگر مسئول یک دستگاه در یک تصمیم دچار پارادوکس شد، باید آن تصمیمی را بگیرد که به نفع تولید است.

زرندی تاکید کرد: اگر مثل گذشته به تولید نگاه کنیم اتفاق خاصی در کشور نخواهد افتاد لذا باید رویکرد همه نهادها و دستگاهها و خصوصا رسانه ها نسبت به تولید تغییر کند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت ، معدن و تجارت افزود : یکی از موضوعات مهمی که رسانه ها باید به آن توجه کنند این است که در کنار همه مشکلات ، سختی ها و موانع، شاهد موفقیت ها در همین ایام سخت هستیم.

وی تصریح کرد: نباید فقط جنبه های منفی را در جامعه منتشر کرد و یاس و ناامیدی را گسترش داد بلکه در کنار همه نقدها باید موفقیت ها را هم به مردم اطلاع داد.

زرندی گفت: در کنار مشکلاتی که تحریم برای کشور به وجود آورده است فرصتهای هم برای تولید ایجاد شده و صنایعی مثل نساجی توانسته اند در این شرایط به موفقیت های به دلیل کاهش واردات و قاچاق دست پیدا کنند.

معاون طرح و برنامه همچنین گفت: برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۸ عملیاتی و اجرایی تدوین شده و در آینده نزدیک منتشر خواهد شد. وی افزود: یکی از نقش های مهم رسانه ها در سال رونق تولید، مطالبه گری از دستگاههای مختلف است که چقدر در راستای حمایت از تولید گام برداشته اند.

زرندی گفت: برنامه سال ۹۸ در ۷ محور و در حدود ۳۵ پروژه تعریف شده و تعدادی نیز موارد پیگیری از سایر دستگاهها تعریف شده است.

معاون طرح و برنامه گفت: برای صنعت نساجی و پوشاک و لوازم خانگی با توجه به مزیت های آن، نگاه ویژه ای شده است.

وی افزود: یکی از مهمترین برنامه ما در سال ۹۸ افزایش صادرات به کشورهای همسایه است و باید از این فرصت برای تامین بازار تولیدات کشور استفاده نماییم.

زرندی گفت: هدایت سرمایه های مردم به سوی تولید از اقداماتی است که برای آن برنامه ریزی کرده ایم و در این زمینه رسانه ها می توانند نقش مهمی داشته باشند.

عناوین برگزیده