تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۱۴
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۳۴۲۳۴
سرویس خبر : انرژی
نماینده مردم سراوان در مجلس:

بارندگی‌ها برای مردم سیستان و بلوچستان نعمت بزرگی بود/ دولت آب‌ها را در داخل مرزها مهار کند/ مشکل بی‌آبی در بسیاری از شهرها و روستاها رفع شد

می متالز - یک نماینده مجلس گفت: سیستان وبلوچستان پوشش گیاهی پایین، باران‌های رگباری و رودخانه بزرگ، وحشی و خشنی دارد که متاسفانه در همه بارش‌ها قسمت زیادی از آب مهار نمی‌شود و راهی دریا و کشور پاکستان می‌شود.
بارندگی‌ها برای مردم سیستان و بلوچستان نعمت بزرگی بود/ دولت آب‌ها را در داخل مرزها مهار کند/ مشکل بی‌آبی در بسیاری از شهرها و روستاها رفع شد

به گزارش می متالز، محمد باسط درازهی درباره بارندگی‌ها در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بارندگی‌ها خوب بود و مردم از این بابت بسیار خوشحالند. البته خسارت‌هایی هم در حوزه کشاورزی و منازل داشته اما روی هم رفته نعمت بزرگی بوده و خدا را شاکریم. 

وی افزود: با بارندگی‌ها مشکل بخشی از شهرها و روستاهایی که شبکه انتقال آب داشتند رفع می‌شود اما روستاها و شهرهایی که زیرساخت‌های آبرسانی و خط انتقال مناسبی ندارند در همان شرایط قبلی قرار دارند. 

نماینده مردم سراوان تصریح کرد: موضوع اصلی این است که سیستان وبلوچستان پوشش گیاهی پایین، باران‌های رگباری و رودخانه بزرگ، وحشی و خشنی دارد که متاسفانه در همه بارش‌ها قسمت زیادی از آب مهار نمی‌شود و راهی دریا و کشور پاکستان می‌شود و ما نتوانسته‌ایم آب را مهار کرده و برای میان مدت و طولانی مدت از آن استفاده کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: تنها راهکار این است که همچنان که دولت در سال‌های گذشته برای غرب کشور و آب‌های مرزی اقداماتی انجام داده به شرق کشور و بلوچستان هم توجه داشته باشد، اگر ما رودخانه‌های مرزی را کنترل نکنیم همیشه مشکل آب را خواهیم داشت، با سیل بندها و سیستم آبخیزداری و آبخوان‌داری و بندهای خاکی هم می‌توان تا حدودی آب را مهار کرد تا یا به زمین نفوذ کند و بستر و سفره زیر زمینی را تقویت کند.

درازهی با ابراز امیدواری از اینکه وزارت نیرو و جهاد کشاورزی تدبیری بیندیشند تا باران‌ها مهار شود، گفت: چندین رودخانه فصلی در بلوچستان داریم که همگی به سمت پاکستان می‌روند و این در حالی است که اگر مهار شوند حجم بزرگی از نیازهای مردم کشورمان را رفع می‌کنند.

عناوین برگزیده