تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۳۱
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۳۴۲۳۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
با حضور وزیر صمت؛

آغاز ساخت کارخانه مشترک اتوبوس سازی ایران و جمهوری آذربایجان

می متالز - عملیات ساخت کارخانه مشترک اتوبوس سازی با مشارکت شرکت «آذرماش »جمهوری آذربایجان و شرکت خصوصی «عقاب» جمهوری اسلامی ایران در جنوب باکو آغاز شد.
آغاز ساخت کارخانه مشترک اتوبوس سازی ایران و جمهوری آذربایجان

به گزارش می متالز، عملیات ساخت کارخانه مشترک اتوبوس سازی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با حضور وزیر صنعت،معدن و تجارت کشورمان و وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان در منطقه صنعتی «حاجی قابول» جمهوری آذربایجان آغاز شد.

این کارخانه با مشارکت شرکت «آذرماش»جمهوری آذربایجان و شرکت خصوصی «عقاب» جمهوری اسلامی ایران در منطقه صنعتی «حاجی قابول» در 110 کیلومتری جنوب باکو پایتخت جمهوری آذربایجان ساخته می شود.
سهم شرکت ایرانی دراین کارخانه 75 درصد و سهم شرکت آذربایجانی 25 درصد است که با سرمایه گذاری اولیه 6 میلیون یورو ساخته خواهد شد.

آغاز ساخت کارخانه مشترک اتوبوس سازی ایران و جمهوری آذربایجان آغاز ساخت کارخانه مشترک اتوبوس سازی ایران و جمهوری آذربایجانآغاز ساخت کارخانه مشترک اتوبوس سازی ایران و جمهوری آذربایجانآغاز ساخت کارخانه مشترک اتوبوس سازی ایران و جمهوری آذربایجان آغاز ساخت کارخانه مشترک اتوبوس سازی ایران و جمهوری آذربایجانآغاز ساخت کارخانه مشترک اتوبوس سازی ایران و جمهوری آذربایجان

مدت زمات ساخت این کارخانه پایان سال میلادی آینده اعلام شده است. با تکمیل این کارخانه در مرحله اول سالانه 500 دستگاه اتوبوس تولید خواهد شد. با ساخت این کارخانه،همکاری های دو کشوردر حوزه صنعتی وارد مرحله جدیدی می شود.
پیش از این در اوایل پارسال کارخانه مشترک خودروسازی ایران و جمهوری آذربایجان در مجتمع صنعتی« نفتچالای» جمهوری آذربایجان به بهره برداری رسیده است که در همان سال اول فعالیتش بیش از یکهزار دستگاه انواع خودرو در آن تولید و به بازار مصرف عرضه شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان که از دیروز پنجشنبه به جمهوری آذربایجان سفر کرده است،عصر دیروز با رئیس جمهوری آذربایجان، وزیر اقتصاد، وزیر کار و رفاه اجتماعی و همچنین رئیس گمرک این کشور دیدار و درباره گسترش همکاری های تجاری و صنعتی دو کشور گفتگو کرد.

با حضور «رضا رحمانی» وزیر صنعت ، معدن و تجارت کشورمان عصر امروز هم مرکز تجاری ایران در باکو افتتاح خواهد شد.

عناوین برگزیده