تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۹
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۳۴۳۰۴
سرویس خبر : انرژی
یک مقام مسئول مطرح کرد:

آسیب اقتصاد از یارانه هنگفت انرژی/تصمیم جسورانه برای قیمت گذاری

می متالز - مدیرعامل شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت گفت: آسیب‌های جبران‎ناپذیری به اقتصاد وارد می شود که در نتیجه پرداخت یارانه هنگفت انرژی در کشور است.
آسیب اقتصاد از یارانه هنگفت انرژی/تصمیم جسورانه برای قیمت گذاری

به گزارش می متالز به نقل از صدا و سیما، محسن دلاویز با اشاره به آسیب‌های جبران‎ناپذیر اقتصادی ناشی از پرداخت یارانه هنگفت انرژی در کشور، گفت: قیمت‌گذاری حامل‌های انرژی، نیازمند تصمیمات منطقی و جسورانه است.

وی با اشاره به استراتژی‌های مهم در بحث کاهش شدت مصرف انرژی افزود: توسعه حمل و نقل ریلی، کاهش مصرف سوخت در خودروهای تولیدی، ارتقای فناوری تولید خودرو و موتورسیکلت و حرکت به سمت تولید وسایل نقلیه هیبریدی و الکتریکی، از جمله این استراتژی‌ها است.

دلاویز همچنین به الزاماتی از جمله ارتقای کیفیت و کارکرد ناوگان حمل و نقل کشور و نوسازی ناوگان، اصلاح، تکمیل، بهبود و تدوین قوانین و مقررات و استانداردهای مرتبط با مصرف سوخت و حمل و نقل و نظارت بر اجرای صحیح آن‌ها اشاره کرد و افزود: اصلاح و بهبود وضع ترافیک، استفاده از سوخت‌های اقتصادی و سالم‌تر با رویکرد سوخت‌های تجدید پذیر، بهینه‌سازی بیشتر کیفیت سوخت و سایر فرآورده‌های نفتی و نحوه توزیع آن‌ها و از همه مهم‌تر فرهنگ‌سازی، آموزش و اطلاع‌رسانی نیاز امروز کشور است.

عناوین برگزیده