تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۲۲
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۳۴۴۵۵
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

ارائه روش‌های افزایش قدرت خرید مسکن/ افزایش تسهیلات خرید مسکن مطرح نیست

می متالز - معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه روش‌های تامین مالی پس از تصویب در شورای مسکن در شورای عالی مسکن به ریاست رییس جمهور مطرح خواهد شد گفت: در بازنگری سازوکار صندوق پس‌انداز مسکن بحث افزایش سقف تسهیلات مطرح نیست.
ارائه روش‌های افزایش قدرت خرید مسکن/ افزایش تسهیلات خرید مسکن مطرح نیست

به گزارش می متالز، مازیار حسینی در پاسخ به این سوال که در بازنگری سازوکار صندوق پس‌انداز مسکن آیا احتمال دارد سقف تسهیلات خرید مسکن نیز افزایش یابد گفت: براساس مصوبه شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات فردی خرید مسکن در کلانشهرها 80 میلیون تومان و زوجین 160 میلیون تومان است اما در این برهه از زمان فعلا این موضوع در دستور کار نیست.

وی افزود: به نظر می‌رسد در این اوضاع و احوال افزایش سقف تسهیلات راه حل مناسبی برای بالا بودن قدرت خرید مسکن نباشد. 

وی با اشاره به اینکه بازنگری صندوق پس‌انداز مسکن با همکاری بانک مسکن در حال انجام است و بزودی پس از تهیه و نهایی شدن در جلسه شورای مسکن به ریاست اسلامی وزیر راه و شهرسازی مطرح خواهد شد،‌گفت: قطعا اگر این جلسات و روش‌های تامین مالی تهیه و تصویب شود تقدیم شورای عالی مسکن به ریاست روحانی رئیس جمهوری خواهد شد. 

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در روش‌های تامین مالی پیش‌بینی خواهد شد افزایش قدرت خرید متقاضیان است که اجازه دهید بعد از نهایی شدن به اطلاع برسد که این افزایش قدرت خرید چگونه حاصل خواهد شد. 

حسینی گفت: تنوع بخشی در تامین مالی بخش مسکن باعث افزایش توانایی افراد برای خرید مسکن می‌شود. بطور مثال شخصی برای سرمایه گذاری در بخش مسکن پول به میزان کافی ندارد در صورت شکل گیری صندوق‌های تامین مسکن می‌تواند مثلا پول ۱۰ متر از یک واحد از پروژه مسکونی را پرداخت کند و بعد از مدتی که پول ذخیره کرد می‌تواند مثلا یک واحد ۵۰ متری را طلب کند.

حسینی در پاسخ به این سوال که در مصاحبه با واحد مرکزی خبر اعلام کرده‌اید که زوجین می‌توانند 160 میلیون تومان تسهیلات خرید در شهرهای جدید دریافت کنند، گفت: احتمالا اشتباهی در این خصوص صورت گرفته است و بنده متن مصوبه شورای  پول و اعتبار را مطرح کرده‌ام اما آنچه که مشخص است این است که قطعا در صورت استفاده از این تسهیلات در شهرهای جدید سقف این تسهیلات کمتر از ۱۶۰ میلیون تومان برای زوجین خواهد بود.

عناوین برگزیده