تاریخ: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۲۵
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۳۴۴۶۱
سرویس خبر : انرژی

کمک‌رسانی نفت و گاز شرق به روستاهای سیل‌زده شهرستان سرخس

می متالز - شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق همگام با دیگر سازمان‌ها و نهادها، در امدادرسانی به روستاهای آسیب‌دیده استان خراسان رضوی در جریان سیلاب اخیر حضوری فعال داشت.
کمک‌رسانی نفت و گاز شرق به روستاهای سیل‌زده شهرستان سرخس

به گزارش می متالز، ابوالحسن محمدی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق درباره اقدام‌های انجام شده این شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی گفت: بر اثر بارش‌های سنگین و جاری شدن سیلاب در بعضی از روستاهای شهرستان سرخس از قبیل صمدآباد، دولت‌آباد، قوش‌علی‌جان و چاله‌زرد، نمایندگان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق با هدف کمک به سیل‌زدگان در مناطق آسیب‌دیده حضور یافتند و کمک‌رسانی شامل فعالیت‌هایی مانند اعزام ماشین‌آلات سبک و سنگین از قبیل تریلر، لودر، بیل‌مکانیکی و کامیون و استقرار آنها در مناطق آسیب‌دیده، همکاری با آبفای روستایی شهرستان سرخس و همچنین مساعدت و همکاری با کمیته بحران شهرستان سرخس در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود : تهیه و تامین مواد غذایی و کالاهای ضروری از طریق کمک‌های جمع‌آوری شده در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق نیز از دیگر فعالیت‌های انجام شده برای کمک‌رسانی به هموطنان سیل‌زده بوده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌های لازم برای مدیریت بحران‌ها و حوادث احتمالی در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق از قبل انجام شده است.

بر اساس این گزارش، برگزاری جلسات مدیریت بحران در منطقه عملیاتی خانگیران، اعلام آماده‌باش کامل واحدهای مختلف از جمله HSE، ترابری، حراست، خدمات پشتیبانی، بهره‌برداری، تعمیرات و ... در مناطق عملیاتی خانگیران و گنبدلی، استقرار ماشین‌آلات راهسازی در نزدیک‌ترین فاصله ایمن به نقاط مستعد سیلاب برای تسریع در امدادرسانی، ایجاد کانال برای هدایت و کنترل سیلاب، بازدید دوباره از همه پل‌ها و آب‌روها برای لایروبی و رفع انسداد احتمالی آنها، آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی به همکاران مستقر در محل چاه‌ها و تاسیسات گازی، افزایش گشت‌های خودرویی برای پایش مستمر وضعیت جاده‌های مواصلاتی در تمامی ساعات شبانه‌روز از دیگر اقدام‌هایی است که توسط شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق پیش از بروز شرایط جوی ناپایدار انجام گرفت.

عناوین برگزیده