تاریخ: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۰۴
بازدید: ۳۵۳
کد خبر: ۳۴۵۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اولویت تخصیص ارز برای تامین مواد اولیه

می متالز - مدیرعامل بانک توسعه صادرات از خط تولید«شرکت فولاد هرمزگان جنوب» دیدار و با هیات مدیره این واحد تولیدی در خصوص چگونگی توسعه همکاری های این واحد تولیدی با بانک توسعه صادرات گفتگو کرد.
اولویت تخصیص ارز برای تامین مواد اولیه

به گزارش می متالز، علی صالح آبادی هدف غایی بانک توسعه صادرات را خدمت به تولید عنوان کرد و گفت: حضور و هدف فعالیت بانک توسعه صادرات در کشور کمک به رشد صادرات و تداوم تولید صادراتی است.

وی با تاکید بر اینکه امروز تولید کار آسانی نیست، افزود: رسالت ما در سراسر کشور حمایت و ارائه خدمات و تسهیلات به واحدهای تولیدی صادراتی است و طی مدت فعالیت خود در این حوزه تجربیات خوبی کسب کرده ایم.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات تاکید کرد: اگزیم بانک ایران در سیستم بانکی جزء بهترین بانک های کشور است و بدون حتی یک بدهی به نظام بانکی و یا بند شرط حسابرسی، این افتخار را دارد که با نیروی انسانی متخصص و کارآزموده در چهل شعبه این بانک با طیف گسترده ای از واحدهای تولیدی اعم از خرد و کلان در ارتباط باشد.

صالح آبادی در نشست مشترک با هیات مدیره شرکت فولاد هرمزگان جنوب گفت: بانک توسعه صادرات بعنوان بانک عامل صندوق توسعه ملی و نیز برخورداری از منابع بانک مرکزی این آمادگی را دارد که تسهیلات با نرخ های مصوب را در قالب تسهیلات سرمایه در گردش در اختیار واحدهای تولیدی صادراتی قرار دهد؛ علاوه براین در حوزه گشایش اعتبار اسنادی و انتشار اوراق صکوک و سایر خدمات مشاوره ای در حوزه نقل و انتقالات ارزی نیز خدمات ارائه می دهد.

وی افزود: در شرایط فعلی و فشار تحریم ها، علی الاصول باید منابع ارزی کشور به بخش تامین مواد اولیه تخصیص پیدا کند تا بدنه تولید از لطمه در امان بماند.
به گفته مدیر عامل بانک توسعه صادرات، شرکت صرافی بانک توسعه صادرات، یکی از معتبرترین صرافی های کشور و مورد تایید بانک مرکزی آماده ارائه خدمات ارزی به صادرکنندگان و واردکنندگان است.

صالح آبادی در ادامه بیان داشت: بانک توسعه صادرات در بخش تامین سرمایه آمادگی های لازم را دارد و می تواند از طریق شرکت های تامین سرمایه بانک به انتشار اوراق برای واحدهای صنعتی در این حوزه اقدام کند؛ در مجموع واحدهای تولیدی و صادراتی این امکان را دارند که از مجموعه ای از خدمات تسهیلاتی ارزی و ریالی، سرمایه در گردش و دیگر خدمات بانک بهره مند شوند.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز فولاد هرمزگان جنوب از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را در حوزه تولید اسلب های فولادی آغاز کرد؛ شرکت فولاد مبارکه با ۹۶.۲ درصد سهام، عمده سهامدار این شرکت است.

شرکت فولاد هرمزگان جنوب در سال ۹۷ بالغ بر ۱۲۸ میلیون و ۲۱۰ هزار دلار صادرات داشته و برای ۱۵۴۳ نفر اشتغال ایجاد کرده است. در جلسه مذاکره هیات مدیره این شرکت با مدیرعامل بانک توسعه صادرات و هیات مدیره همراه مقرر شد پس از بررسی های لازم، در خصوص تامین سرمایه در گردش این شرکت تصمیم گیری شود، لازم به ذکر است این شرکت بالغ بر ۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از بانک توسعه صادرات .دریافت کرده است

منبع: ایبنا
عناوین برگزیده