تاریخ: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۳۸
بازدید: ۲۵۰
کد خبر: ۳۴۵۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ایدرو بالگرد امدادی می‌سازد

می متالز - قائم مقام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با تشریح نتایج سفر خود و هیات ایرانی به اروپا گفت: این سازمان پروژه ساخت بالگرد‌های امدادی را با سرعت بیشتر دنبال می‌کند.
ایدرو بالگرد امدادی می‌سازد

به گزارش می متالز، بهزاد اعتمادی تاکید کرد: ایدرو با توجه به ماهیت توسعه‌ای خود از چندی قبل برای رفع نیاز کشور به بالگردهای امدادی در حوزه‌های اطفاء حریق،‌محیط زیست، امداد و نجات و مدیریت بحران همکاری خود را با سازنده معتبر اروپایی آغاز کرده است .

اعتمادی با اشاره به بحران‌های طبیعی از قبیل سیل اخیر افزود: این سازمان در سال ۹۸، شتاب‌بخشیدن به پروژه ساخت بالگردهای غیر نظامی را علیرغم تحریم‌های یکجانبه در دستور کار خود قرار داده است.

به گفته قائم مقام ایدرو در این دور از توافقات ایران و طرف اروپائی جزئیات طرح کسب و کار و راهکارهای مالی برای تاسیس شرکت ایرانی اروپایی ساخت بالگردهای غیر نظامی به امضاء طرفین رسیده است.

اعتمادی افزود: ایدرو در نظر دارد با ایجاد شرکت سرمایه‌گذاری مشترک ایرانی اروپایی علاوه بر تولید محصول، دانش فنی ساخت بالگردهای امدادی روز جهان را در کشورمان توسعه دهد به گونه‌ای که در سال نخست اجرای طرح ۱۵ درصد داخلی‌سازی اولیه خواهیم داشت و این سهم از سال چهارم به میزان ۴۰ درصد داخلی‌سازی افزایش می‌یابد.

با اجرای کامل این طرح نیاز کشور به بیش از ۲۱۰ بالگرد امدادی تامین می‌شود و علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم بالغ بر هزار نفر ، بیش از ۶۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی نیز صورت خواهد پذیرفت.

عناوین برگزیده