تاریخ: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۰۴
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۳۴۵۳۶
سرویس خبر : انرژی

مقام پاکستان: بخشی از فرآورده نفتی ایران قاچاقی وارد پاکستان می‌شود

می متالز - دستیار ویژه نخست‌وزیر پاکستان در امور انرژی گفت: بخشی از محصولات نفتی به صورت غیررسمی از ایران به پاکستان وارد می‌شود که باید با سازوکار قانونی این مشکل را حل کرد.
مقام پاکستان: بخشی از فرآورده نفتی ایران قاچاقی وارد پاکستان می‌شود

به گزارش می متالز، «ندیم بابر» دستیار ویژه نخست‌وزیر پاکستان در امور انرژی در مراسم دیدار عمران خان نخست وزیر پاکستان با مقامات اقتصادی ایران و فعالان بخش خصوصی اتاق بازرگانی در تهران، گفت: تا امروز 104 مگاوات برق از طریق سواحل گوادر از ایران به پاکستان صادر می‌شود، بنابراین اگر بخواهیم این رقم را به هزار مگاوات برسانیم، زیرساخت‌های اصلی آن وجود ندارد.

وی همچنین در مورد یک خط لوله گازی اظهار داشت: انتقال گاز یک مقدار پیچیده‌تر است. برای انتقال این خط لوله گاز به پاکستان حدود 10 سال پیش موافقت‌نامه‌ای به امضا رسید، اما به خاطر تحریم‌ها هنوز اجرا نشده است.

بابر اظهار داشت: از طرف ایران خط لوله برای انتقال گاز ساخته شده، ولی به دلیل تحریم‌ها پاکستان خطوط لوله مورد نظر برای انتقال آن را نساخته است.

دستیار ویژه نخست‌وزیر پاکستان در امور انرژی اظهار داشت: البته امروز جلسه‌ای با وزیر نیروی ایران برگزار شد تا بتوانیم مکانیزم حقوقی برای انتقال گاز از ایران به پاکستان بیابیم. با توجه به وضعیت مالی و روابط ما با صندوق بین‌المللی پول باید یک مقدار در این مورد دقت کنیم و محتاط باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه حدود 13 تا 30 درصد از مصارف گاز برای خانواده‌ها از طریق خطوط لوله تامین می‌شود، گفت: حدود 15 تا ۲۰درصد از LPG استفاده می‌شود که پاکستان LPG را وارد می‌کند، اما افزایش اتصالات LPG عملی نیست، زیرا افزایش اتصالات آن نشتی در پی خواهد داشت و زیان‌های زیادی را به دنبال دارد.

بابر گفت: پاکستان LPG را از جمله محصولاتی برای معاملات تهاتری با ایران گنجانده است و این بخشی از دستور کار ماست و وزیر بازرگانی پاکستان آن را پیگیری می‌کند.

دستیار ویژه نخست‌وزیر پاکستان در امور انرژی  گفت: بخشی از محصولات نفتی به صورت غیررسمی از ایران به پاکستان وارد می‌شود که باید با سازوکار قانونی این مشکل را حل کرد.

عناوین برگزیده