تاریخ: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۲۳
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۳۴۵۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سخنگوی وزارت امور خارجه:

ایران ارزشی برای معافیت‌های اعطایی بر تحریم‌ها قائل نیست

می متالز - سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به بیانیه کاخ سفید مبنی بر تمدید نشدن معافیت برای خریداران نفت ایران گفت: ایران با توجه به غیرقانونی بودن اصل تحریم‌های مورد نظر، در اصل ارزش و اعتباری برای معافیت‌های اعطایی بر تحریم‌ها قائل نبوده و نیست.
ایران ارزشی برای معافیت‌های اعطایی بر تحریم‌ها قائل نیست

به گزارش می متالز، سید عباس موسوی عصر دوشنبه (دوم اردیبهشت‌ماه) درباره بیانیه کاخ سفید مبنی بر تمدید نشدن معافیت برای خریداران نفت ایران اظهار کرد: با توجه به غیرقانونی بودن اصل تحریم‌های مورد نظر، جمهوری اسلامی ایران در اصل ارزش و اعتباری برای معافیت‌های اعطایی بر تحریم‌ها قائل نبوده و نیست.

وی افزود: با این حال، با توجه به آثار منفی عملی این تحریم‌ها و احتمال افزایش آثار منفی آن در پی تمدید نشدن معافیت‌ها، وزارت امور خارجه امروز به‌طور مستمر با نهادهای ذیربط داخلی ارتباط برقرار کرده و نیز رایزنی‌های فشرده‌ای با بسیاری از شریکان خارجی اعم از اروپایی، بین‌المللی و همسایگان داشته است.

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: نتیجه این تماس‌ها و رایزنی‌های داخلی و خارجی به مراجع عالی تصمیم‌گیری بازتاب داده شده و به‌زودی تصمیم مقتضی در این باره گرفته و اعلام خواهد شد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا امروز در یک نشست مطبوعاتی با وجود نگرانی جامعه جهانی از اختلال در بازار نفت، همچون گذشته در اقدامی یکجانبه و در دشمنی دیرینه با جمهوری اسلامی، لغو معافیت‌ها برای کشورهای خریدار نفت ایران را اعلام کرد.

عناوین برگزیده