تاریخ: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۰۸
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۳۴۵۶۲

نظارت بر آدرس IP کافی نت‌ها در ثبت‌ اظهارنامه مالیاتی

می متالز - رییس کارگروه کافی‌نت اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران از ساماندهی مجوزهای دسترسی کاربری IP برای ثبت اظهارنامه‌های مالیاتی توسط کافی‌نت‎ها خبر داد.
نظارت بر آدرس IP کافی نت‌ها در ثبت‌ اظهارنامه مالیاتی

به گزارش می متالز به نقل از روابط عمومی اتحادیه فناوران، بهزاد مبینی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی هرساله برای ثبت اظهارنامه مالیاتی مشاغل و شرکت‎ها، تعداد مشخصی دسترسی کاربری و به اصطلاح (IP) را در اختیار اتحادیه فناوران قرار می‎دهد، گفت: این IPها بین کافی‎نت‎های دارای جواز کسب در رسته خدمات حضوری و غیرحضوری اینترنت با توجه به ظرفیت و نیاز آنها توزیع می‎شود.

وی اضافه کرد: سامانه سازمان امور مالیاتی دارای محدودیت‎ هایی است که منجر به انجام ساماندهی در هر سال در زمینه دسترسی کاربری برای ثبت اظهارنامه مالیاتی می‌‎شود. به طور مثال، در سامانه برای هر عضو کافی‎نت یک کد ملی، یک شماره موبایل و یک مک آدرس تعریف می‎شود و تکرار کد ملی دیگر قبول نیست. با توجه به اینکه به هر کافی‌نت 3 دسترسی کاربری (IP) تعلق می‌گیرد، به ناچار 2 دسترسی کاربری به نام افراد دیگری ثبت می‎شود.

وی تصریح کرد: از آنجایی که IP معمولا بنام پرسنل کافی‎نت‎ها ثبت می‎شود و بعضا دیده می شود که وقتی پرسنل در کافی نت جابه جا می‌شود یا قطع همکاری می‌شود باید این آی پی قطع شود و ای پی مجدد درخواست شود که یکی از موارد مهم در ساماندهی را تشکیل می‎دهد.

مبینی با بیان اینکه این موضوع باعث شده تا اتحادیه هر سال اقدام به ساماندهی IPهای ثبت اظهارنامه مالیاتی کند، گفت: سطح دسترسی که به کافی‌نت‌ها ارایه می‎شود در صورتی که استفاده نشوند و یا تغییراتی در واحد صنفی کافی‌نت ایجاد شود، نیز باطل خواهند شد.

وی تصریح کرد: نزدیک به سه سال است که کارگروه کافی‌نت در اتحادیه صنف فناوران رایانه تشکیل شده و روند استفاده از IP  ها توسط اساتید که خود اعضای اتحادیه هستند، به فعالان جدید رسته کافی‌نت آموزش داده می‎شود و نظارت بر فعالیت کافی‌نت‌ها به صورت هماهنگ از طریق کارگروه کافی‌نت صورت می‎گیرد.

عناوین برگزیده