تاریخ: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۱۹
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۳۴۵۶۶

رقابت استارتاپ‌ها در فینال رویداد استارتاپ جاده ابریشم

می متالز - هشت تیم برتر استارتاپی کشوری در فینال دومین رویداد استارتاپ جاده ابریشم در نیمه اردیبهشت‌ماه در تهران با یکدیگر رقابت می‌کنند.
رقابت استارتاپ‌ها در فینال رویداد استارتاپ جاده ابریشم

به گزارش می متالز، استارتاپ جاده ابریشم رویداد معرفی کننده استارتاپ‌های ایرانی به جامعه کارآفرینی ایران و جهان است که با هدف آشنایی با برترین شرکت‌های نوآور و نوپا موجود در کشور و همچنین تسهیل ارتباطات جهانی، دسترسی آسان‌تر به تجربیات موفق در سطح بین المللی و جذب سرمایه خارجی طراحی شده است.

اهداف رویداد استارتاپ جاده ابریشم معرفی استارتاپ‌های برتر ایرانی، برقراری ارتباط  و شبکه‌سازی اکوسیستم استارتاپی ایران و جهان، انتقال دانش و تجربه بهترین کارآفرینان داخلی و خارجی با اکوسیستم استارتاپی ایران است.

این رویداد هر سال  در شهر‌های محدودی برگزار می شود. در سال ۱۳۹۶ تیم برگزار‌کننده و داوری به هفت شهر ایران شامل تبریز، اصفهان، یزد، تهران، شیراز، رشت و مشهد سفر کردند. در سال ۱۳۹۷ تعداد شهر‌ها با توجه به شرایط اقتصادی کشور محدود به ۵ شهر شد و این رویداد ملی و بین المللی در شهرهای تهران، تبریز، مشهد، شیراز و کرمان برگزار شد.

اولین دوره این رقابت با ثبت‌نام ۴۰۰ استارتاپ شروع شد که ۸۴ استارتاپ برای رقابت پذیرفته شده و ۱۶ استارتاپ به مرحله فینال که  ۲۹ و ۳۰ فروردین ۹۷ در جزیره کیش برگزار شد راه یافتند. در دومین دوره نیز ۲۸۰ استارتاپ جدید ثبت نام کردند که در نهایت ۵۵ استارتاپ برای رقابت پذیرفته شدند و ۸ استارتاپ به مرحله فینال راه یافتند.

مخاطبین جاده ابریشم را فعالان اکوسیستم استارتاپی، سرمایه‌گذاران، استارتاپ‌ها و علاقمندان به کارآفرینی تشکیل می‌دهند. در این رویداد فرصت شبکه‌سازی تخصصی و آشنایی با سایر استارتاپ‌ها، سخنرانی‌ها و پنل‌‌های تخصصی با حضور کارآفرینان برتر ایران و جهان فراهم است.

رویداد استارتاپ جاده ابریشم در روز‌های ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ صبح برگزار خواهد. در طی دو روز، ۹ سخنرانی و ۷ پنل‌ تخصصی با موضوعاتی مانند: چالش‌ها و آینده استارتاپ‌ها در ایران، تکنولوژی‌های آینده مانند هوش مصنوعی و بلاکچین، چالش‌های سرمایه‌گذاری، گردشگری، بررسی شرایط منابع انسانی‌ در ایران و ارتباط با رسانه انجام خواهد شد. در مجموع ۳۵ سخنران شامل ۹ سخنران خارجی و ۲۶ سخنران ایرانی در رویداد حضور دارند.

استارتاپ جاده ابریشم رویدادی مستقل و ناسودبر است که توسط ۸ کارآفرین و جامعه ساز استارتاپی بنیان نهاده شده و با کمک ۱۰۰ داوطلب برگزار می‌شود.

عناوین برگزیده