تاریخ: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۱۴
بازدید: ۲۸۱
کد خبر: ۳۴۵۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پرچم‌داران ارزش معاملات روزانه / «خودرو»، «خپارس»، «وتجارت»، «شپدیس»

می متالز - معاملات امروز بازار سهام با حجم‌های زیاد و ارزش داد و ستد قابل توجهی همراه بوده‌است که در این میان نمادهای مطرح خودروساز در صدر لیست قرار گرفته‌اند. رسیدن ارزش معاملات در 4 نماد «خودرو» ، «خپارس» ، «وتجارت» و «شپدیس» به بیش از 285 میلیارد تومان در 2 ساعت ابتدایی از نکات قابل توجه معاملات امروز بورس تهران است.
پرچم‌داران ارزش معاملات روزانه / «خودرو»، «خپارس»، «وتجارت»، «شپدیس»

معاملات خودرویی‌ها در محدوده سبز تابلو

نمادهای «خودرو» و «خپارس» پس از گذشت 2 ساعت از شروع بازار با فراز و فرود‌های زیادی همراه بودند و نوسان نزدیک به 5 درصدی را از سقف تا صفر قیمت تابلو تجربه کردند و بارها با عرضه صفوف خرید باز به سقف مجاز قیمت روزانه برخورد کردند و صف خرید‌های ناپایداری دارند. ارزش معاملات در هر یک از این دو نماد پس از گذشت 2 ساعت به بیش از 85 میلیارد تومان می‌رسد.
با توجه به اقبال گسترده سرمایه‌گذاران به گروه خودرویی طی روزهای گذشته، نمادهای فوق به عنوان گل سرسبد صنعت در کانون توجهات قرار داشتند و در شرایط عادی احتمال عرضه اینچنینی و فاصله گرفتن از صف خرید برای این شرکت‌ها بسیار کم بود اما انتشار اخبار مربوط به برداشته شدن معافیت تحریمی و تشدید جو عرضه در بورس امکان خرید برای متقاضیان را فراهم آورده است به نحوی که عرضه‌های سنگین و چندباره صف‌های خرید با تقاضای خوبی بازهم قیمت‌ آخرین معاملات را در این نمادها به سقف مجاز نزدیک کرده‌است.

 خریداران تجارت در کف

سهام بانک تجارت نیز طبق معمول روزهای گذشته پرحجم‌ترین معاملات روزانه را به ثبت رسانده است. جابجایی بیش از 1.5 میلیارد سهم به ارزش بیش از 64 میلیارد تومان در نماد «وتجارت» در حالی رخ می‌دهد که معاملات این سهم برخلاف نمادهای پرمعامله دیگر عمدتا در محدوده کف روزانه است. استقبال خریداران سهام بانک تجارت در کف قیمت روزانه خبر از میل کم آنها برای ریسک بیشتر در خرید از یک سو و امیدواری برای کسب بازدهی ساعتی از سوی دیگر می‌دهد اتفاقی که با تشدید تقاضا در مقاطعی از ساعات معاملاتی محقق شده‌است. از مهمترین دلایل تشدید عرضه‌ها، قرار گرفتن سهامداران قدیمی این شرکت در سود پس از افزایش سرمایه است.

شکسته شدن رکورد 5 ساله «شپدیس»

ارزش معاملات سهام پتروشیمی پردیس پس از گذشت 2 ساعت از شروع بازار، مرز 63 میلیارد تومان را پشت سر گذاشته است و یکی از روزهای تاریخی خود را از حیث ارزش معاملات پشت سر می‌گذارد. این سهم نیز با توجه به اخبار مثبت منتشر شده در خصوص افزایش نرخ اوره داخلی و هجوم خریداران طی روزهای گذشته در شرایط عادی و با توجه به جو کلی بورس، یک سهم دور از دسترس برای خریداران به نظر می‌رسید اما شرایط خاص و عرضه‌های ناشی از ترس تحریمی، خریداران سهام در این نماد را به نوعی سیراب کرده‌است. عدم فاصله زیاد از سقف قیمت روزانه بیانگر عطش بالای خریداران در این نماد است.

عناوین برگزیده