تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۱۱
بازدید: ۲۳۲
کد خبر: ۳۴۵۸۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
استاندار مرکزی:

زمینه خودکفایی کشور در تولید قوطی فلزی یکبار مصرف فراهم شد

می متالز - استاندار مرکزی گفت: با راه‌اندازی خط تولید قوطی فلزی یکبار مصرف در شرکت تولید قوطی آلومینیوم کاوه زمینه خودکفایی کشور در تولید این محصول فراهم شد.
زمینه خودکفایی کشور در تولید قوطی فلزی یکبار مصرف فراهم شد

به گزارش می متالز، سید علی آقازاده در حاشیه افتتاح خط 2 شرکت تولید قوطی آلومینیوم کاوه در شهرک صنعتی کاوه شهرستان ساوه بیان کرد: این شرکت محصولاتی را تولید می‌کند که تا دیروز برای در اختیار داشتن آن در کشور وابسته بودیم.

وی با اشاره به تلاش بخش خصوصی و تحقق شعار ما می توانیم در این مجموعه افزود: این شرکت می تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و گسترش تولید کالای ایرانی کمک کند. امروز شاهدیم که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و صرف ۵۰ میلیون دلار سرمایه به برکت برجام، این شرکت خط تولید جدید خود را افتتاح می کند.

آقازاده تصریح کرد: این شرکت در زمان اجرای برجام موفق به خریداری ماشین آلاتی از کشور ایتالیا انگلستان و آلمان شد که امروز راه اندازی می شوند و در این راستا کشور نه تنها در تولید و مصرف قوطی فلزی یکبار مصرف به خودکفایی رسید بلکه می تواند مازاد تولید را به کشورهای همسایه صادر کند.

وی اضافه کرد: کشورهای عراق و افعانستان به شدت نیاز به این محصول دارند و ۵۰ میلیون دلاری که در این زمینه هزینه شده است سرمایه‌گذاری ارزشمندی است و با افزایش تولید و تامین مصرف داخلی و صادرات محصولات شرکت به اقتصاد کشور و رونق تولید کمک می شود. این اتفاق خوب که خواست مردم، دولت و رهبر معظم انقلاب است در استان مرکزی و ساوه محقق شد.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه باید از بخش خصوصی حمایت لازم را داشت، بیان کرد: این شرکت با همکاری شرکای خارجی خود موفق شده با هم افزایی طی سه سال اخیر کارخانه مجهزی را ایجاد کند و این نشان دهنده عزم راسخ ملت و بخش خصوصی است که بتواند از موانع موجود و محدودیت‌ها تحریم‌ها با اقتدار و سربلندی عبور کند.

به گزارش ایسنا، استاندار مرکزی در جریان سفر خود به شهرستان ساوه علاوه بر افتتاح خط تولید جدید شرکت قوطی سازی آلومینیوم کاوه از کارخانه کیش چیپس(مرمز)ساوه نیز بازدید کرده و در جریان مشکلات این شرکت قرار گرفت .

منبع: ایسنا
عناوین برگزیده