تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۴۳
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۳۶۶۸۳
سرویس خبر : انرژی

دور جدید مذاکرات احتمالی برای خرید نفت ایران

می متالز - در پی تصمیم‌های اخیر ایالات متحده مبنی بر لغو معافیت‌های تحریمی، حالا اما خبرها حکایت از این دارد که برخی کشورها همچون چین و هند و حتی اروپایی در پی راهکاری برای خرید نفت ایران هستند.
دور جدید مذاکرات احتمالی برای خرید نفت ایران

به گزارش می متالز، در پی تصمیم اخیر دولت آمریکا برای افزایش تعرفه‌ها و تمدید نکردن معافیت تحریم‌های نفت ایران، برای نخستین بار کارگروهی متشکل از مقام‌های ارشد چین و هند برای ادامه واردات نفت از ایران تشکیل شده است. براساس گزارش تایمز هندوستان، چین و هند به عنوان دومین و سومین خریدار بزرگ نفت خام در جهان درصددند راهکاری برای ادامه واردات نفت از ایران بیابند.

کارشناس موسسه واشنگتون در این باره می‌گوید: چین، هند و ترکیه به خرید نفت ایران ادامه می‌دهند. به گفته فرانک وراسترو؛ کارشناس موسسه واشنگتن و چین در حال کاهش واردات نفت از ایران است اما این به معنای منصرف شدن مقامات چینی از نفت ایران نیست و در آینده نزدیک واردات نفت خام از ایران توسط چین به نحوی ادامه پیدا می‌کند که بتوانند نظام مالی آمریکا و تحریم‌های نفتی این کشور را دور بزنند. در همین حال البته خبرگزاری رویترز در گزارشی فوری از احتمال تشکیل توافقی میان ایران و اروپایی‌‌ها برای خرید نفت ایران نیز خبر داد.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده