تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۰۳
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۳۶۶۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون امور صنایع وزارت صمت:

ضرورت تسهیل ورود مواد اولیه صنعت به کشور

می متالز - مقیمی گفت: رفع ممنوعیت واردات شمش حاصل از ذوب قراضه با توجه به ایجاد ارزش افزوده و توسعه صادرات محصولات آلومینیومی در دستور کار وزارت صمت قرار خواهدگرفت.
ضرورت تسهیل ورود مواد اولیه صنعت به کشور

به گزارش می متالز به نقل از شاتا، در نشست نشست مشترک معاون امور صنایع  وزارت صمت با سندیکای صنعت آلومینیوم، اعضا سندیکا با تشریح مشکلات و چالش‌های این صنعت خواستار اتخاذ تمهیداتی برای تسریع در تامین مواد اولیه مورد نیاز این صنعت و تسهیل در مشکلات ارزی شدند.

فرشاد مقیمی در نشست با سندیکای آلومینیوم، تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع را یکی از مهمترین اولویت‌های وزارت صنعت، معدن وتجارت برشمرد و گفت: تامین مواد اولیه علاوه بر حفظ و صیانت از تولید در ایجاد ارزش افزوده و حفظ اشتغال موثر بوده و ما با جدیت بر رفع مشکلات واحد‌های صنعتی در این حوزه تمرکز کرده ایم.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت با اشاره به ممنوعیت واردات شمش حاصل از ذوب قراضه و نقش این مواد اولیه در افزایش تولید صنایع وابسته به آلومینیوم و کاهش قیمت تمام شده محصولات آلومینیومی خاطر نشان کرد: تولید آلومینیوم در کشور در شرایط خاصی قرار دارد و تسهیل ورود مواد اولیه موردنیاز این صنعت به صورت شبکه‌ای برروی سایر صنایع وابسته به صنعت آلومینیوم به ویژه صنایع لوازم خانگی و خودرو بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

مقیمی اظهار امیدواری کرد با هماهنگی وزیر محترم صنعت، معدن وتجارت تامین مواد اولیه مورد نیاز این صنعت تسهیل و شرایط برای توسعه این صنعت در شرایط کنونی با اتخاذ تدابیر مناسب فراهم شود.

گفتنی است، در این نشست پیرامون راهکار‌هایی جهت رفع مشکلات عرضه ناکافی شمش آلومینیوم در بورس فلزات و ساماندهی وضعیت سهمیه مواد اولیه واحد‌های تولیدی مندرج در سامانه بهین یاب با محوریت تشکل‌های مرتبط تصمیمات لازم اتخاذ شد.

عناوین برگزیده